Музейна педагогіка – інноваційна педагогічна технологія - Газета №11 (№1064) - Архів за 2016 рік - Каталог статей - Редакція газети "Вісник Розділля"
 
Меню сайту
Категорії розділу
Газета №1 (№1054) [7]
Газета №2 (№1055) [7]
Газета №3 (№1056) [12]
Газета №4 (№1057) [22]
Газета №5 (№1058) [22]
Газета №6 (№1059) [11]
Газета №7 (№1060) [21]
Газета №8 (№1061) [20]
Газета №9 (№1062) [24]
Газета №10 (№1063) [16]
Газета №11 (№1064) [18]
Газета №12 (№1065) [18]
Газета №13 (1066) [15]
Газета №14 (№1067) [13]
Газета №15 (№1068) [24]
Газета №16 (№1069) [19]
Газета №17 (№1070) [19]
Газета №18 (№1071) [17]
Газета №19 (№1072) [14]
Газета №20 (№1073) [19]
Газета №21 (№1074) [19]
Газета №22 (№1075) [19]
Газета №23 (№1076) [16]
Газета №24 (№1077) [10]
Газета №25 (№1078) [19]
Газета №26 (№1079) [10]
Газета №27 (№1080) [9]
Газета №28 (№1081) [7]
Газета №29 (№1082) [7]
Газета №30 (№1083) [6]
Газета №31 (№1084) [8]
Газета №32 (№1085) [5]
Газета №33 (№1086) [9]
Газета №34 (№1087) [17]
Газета №35 (№1088) [14]
Газета №36 (№1089) [14]
Газета №37 (№1090) [13]
Газета №38 (№1091) [11]
Газета №39 (№1092) [15]
Газета №40 (№1093) [14]
Газета №41 (№1094) [12]
Реклама
Статистика
Каталог статей
Головна » Статті » Архів за 2016 рік » Газета №11 (№1064)

Музейна педагогіка – інноваційна педагогічна технологія

  «Музейна педагогіка: формування особистості правдою і красою довкілля» - такою була тема семінару-практикуму методичного об’єднання вчителів біології і  хімії. Цей виїзний семінар було організовано вчителями хімії та біології Новороздільського НВК «Лідер». Із великим задоволенням педагоги природничих дисциплін міста погодилися на таке дійство.  Музейна педагогіка - інноваційна педагогічна технологія, що поєднує елементи музеєзнавства, педагогіки та психології. Основною метою даної педагогіки є формування в учнів здатності сприймати твори мистецтва та  висловлювати особистісне ставлення до них; виховувати  почуття патріотизму та свідоме ставлення до надбань світової та вітчизняної науки і культури;  розвивати мислення, творчі здібності та певні практичні навички.  Для того щоб проводити такі навчальні екскурсії для учнів, потрібно провести певну підготовчу роботу, щоб  вони  були  не лише пасивними спостерігачами, а безпосередніми учасниками екскурсії,  які можуть вивчати експонати та працювати з ними. Отже, метою поїздки було ознайомлення з методикою проведення навчальних екскурсій для зацікавлення учнів у вивченні  хімії та біології.
  Насамперед учителі відвідали зоологічний музей ЛНУ ім. І.Франка. Вони побачили унікальні експонати, про які змістовно розповів екскурсовод. Наукові колекції музею налічують понад 180 тис. експонатів, з яких близько 10 тис. формують експозицію. Фонди музею репрезентують тваринний світ усіх континентів та всіх акваторій земної кулі. Зоологічний музей Львівського національного університету імені Івана Франка належить до числа найстаріших університетських музеїв Європи. Заснований він у 1784 році. Статусу Зоологічного музею набув 25 лютого 1885 року.
Музейні колекції мають виняткове значення для науки і практично не підлягають відтворенню у разі їх втрати або руйнування. Вони є важливими джерелами дослідження проблем змін навколишнього природного середовища, збереження і відновлення біорізноманіття як основи функціонування біосфери. Наші вчителі - це педагоги з досвідом, учні яких неодноразово займали призові місця на олімпіадах не тільки обласних, але й на Всеукраїнських, із задоволенням слухали екскурсовода і відкривали для себе багато нового.
  Наступним етапом екскурсії було відвідання  Аптеки-музею у Львові. Аптека «Під чорним орлом» була заснована у 1735 році військовим  фармацевтом магістром Наторпом. Після ремонтно-реставраційних робіт експозиція музею значно розширилась і нараховувала 16 експозиційних залів загальною площею 700 кв.м. Огляд музейної експозиції розпочинається з Торгового Залу. Найцікавішими його експонатами є унікальні фармацевтичні ваги. Вони кріпляться на бронзових  фігурах Асклепія – давньогрецького  бога  медицини та його доньки Гінеї, богині здоров'я. Такі музейні експонати  доцільно  було б використовувати при поясненні матеріалу з хімії, адже згадуються давньогрецькі боги та відкриті  ними перші елементи-стихії: повітря, вогонь, вода та земля. Інтер'єр третього залу відтворює вигляд старовинної  аптечної лабораторії. Розміщені тут експонати знайомлять з різними етапами переробки рослинної сировини і виготовлення з неї ліків. У маленькій і тісній кімнатці знаходилась аптечна кухня (кокторій), де методом теплової обробки виготовлялись ліки. Униз по сходах розміщені старі аптечні підвали, де відновлено інтер'єри початку 18 століття. Тут експонуються великі бочки та бутлі для зберігання медичних вин, які виготовляються за старовинним рецептом  саме у аптеці-музеї. Трепет проймав мешканців середньовічного міста, коли вони переступали поріг цієї аптеки. Таке ж відчуття було і у вчителів біології та хімії Нового Роздолу, які із захопленням оглядали експонати всіх закутків музею. Тут ніби витав дух здоров’я, довголіття і безсмертя, люди у це вірили і, напевне, то саме це було своєрідними психологічними ліками від недуг. Побувавши в такому музеї, ми ніби поринули у середньовіччя, пройнялися духом алхімії і готові передати отримані знання майбутнім поколінням.
Усі поверталися додому задоволені, з натхненням обговорювали можливості проведення уроків природничого циклу з використанням елементів музейної педагогіки. Учителі щиро висловлювали свої думки та можливості поєднання навчання, естетичного виховання, залучення учнівської молоді до прекрасного.
  Хоч важко сьогодні працювати в галузі освіти, але це наше життя, ми виховуємо та навчаємо майбутнє нашої країни і розуміємо, що тільки разом учителі всіх шкіл Нового Роздолу, підтримуючи один одного,  можуть проводити цікаві і змістовні уроки, долаючи матеріальні труднощі. Маємо пам’ятати, що наші діти – це найдорогоцінніший скарб, майбутнє України. Тож хай нам усім щастить! 
  Галина Верес, методист ММК, учитель хімії та біології Новороздільського НВК «Лідер»

Категорія: Газета №11 (№1064) | Додав: Roman_Zotenko (04.04.2016)
Переглядів: 37
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Реклама
 



 
Copyright R. Zotenko © 2014-2016