Новороздільський політехнічний коледж на шляху до реформування. Проблеми і перспективи - Газета №11 (№1064) - Архів за 2016 рік - Каталог статей - Редакція газети "Вісник Розділля"
 
Меню сайту
Категорії розділу
Газета №1 (№1054) [7]
Газета №2 (№1055) [7]
Газета №3 (№1056) [12]
Газета №4 (№1057) [22]
Газета №5 (№1058) [22]
Газета №6 (№1059) [11]
Газета №7 (№1060) [21]
Газета №8 (№1061) [20]
Газета №9 (№1062) [24]
Газета №10 (№1063) [16]
Газета №11 (№1064) [18]
Газета №12 (№1065) [18]
Газета №13 (1066) [15]
Газета №14 (№1067) [13]
Газета №15 (№1068) [24]
Газета №16 (№1069) [19]
Газета №17 (№1070) [19]
Газета №18 (№1071) [17]
Газета №19 (№1072) [14]
Газета №20 (№1073) [19]
Газета №21 (№1074) [19]
Газета №22 (№1075) [19]
Газета №23 (№1076) [16]
Газета №24 (№1077) [10]
Газета №25 (№1078) [19]
Газета №26 (№1079) [10]
Газета №27 (№1080) [9]
Газета №28 (№1081) [7]
Газета №29 (№1082) [7]
Газета №30 (№1083) [6]
Газета №31 (№1084) [8]
Газета №32 (№1085) [5]
Газета №33 (№1086) [9]
Газета №34 (№1087) [17]
Газета №35 (№1088) [14]
Газета №36 (№1089) [14]
Газета №37 (№1090) [13]
Газета №38 (№1091) [11]
Газета №39 (№1092) [15]
Газета №40 (№1093) [14]
Газета №41 (№1094) [12]
Реклама
Статистика
Каталог статей
Головна » Статті » Архів за 2016 рік » Газета №11 (№1064)

Новороздільський політехнічний коледж на шляху до реформування. Проблеми і перспективи

  Українська освіта – один з найбільших секторів суспільства, у якому працюють і здобувають освіту близько 9 млн. осіб. Україна успадкувала від СРСР потужну розгалужену освітню систему з передовою на той час інфраструктурою. За роки незалежності фактично відбувалося екстенсивне використання матеріально-технічних, кадрових і організаційних ресурсів попередньої системи та пристосування їх до потреб незалежної держави. Так зване реформування освіти базувалося на основі імітації змін, яка теж наявна на всіх рівнях освітньої системи, але у зворотній пропорції:  більше на вищих щаблях, менше – на рівні споживача освітніх послуг.
  Найяскравіший приклад імітації змін – Національна доктрина розвитку освіти, запровадження принципів Болонського процесу. Сьогодні держава знову намагається реформувати освітню галузь. Прийнято новий Закон «Про вищу освіту», на черзі прийняття нових законів «Про освіту», «Про професійну (профтехосвіту)», згідно яких технікуми і коледжі поставлені перед вибором: або залишитись у вищій освіті та дублювати університети і готувати бакалаврів, або перейти в професійно-технічну освіту.
  У вище названих Законах та законопроектах немає чіткого відображення освітнього рівня підготовки фахівців середньої управлінської ланки відповідно до вимог Міжнародної стандартної класифікації освіти (МСКО-2011) – техніків, технологів, механіків, виконробів, тощо. Відсутній у проектах законів освітній рівень «вища професійна освіта», не відображено статус учасників освітнього процесу тощо. При цьому такі європейські країни як Великобританія, Франція, Фінляндія, Австрія та інші, активно продовжують розбудовувати неуніверситетський сектор вищої професійної освіти.
  З цією метою 17 лютого 2016 року на базі Київського коледжу будівництва, архітектури і дизайну відбулась Всеукраїнська робоча нарада представників вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації.
  В роботі взяли участь народний депутат Верховної Ради України Олександр Марченко, заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей, голова Спілки обласних рад директорів ВНЗ І-ІІ р.а. Анатолій Похресник, голова правління Всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників вищих навчальних закладів І-ІІ р.а. Наталія Шульга, працівники МОНУ, голови обласних рад директорів І-ІІ р.а., керівники технікумів, коледжів, голови профспілкових організацій і комітетів навчальних закладів.
  На Всеукраїнській робочій нараді були розглянуті питання законодавчого  забезпечення функціонування в системі освіти України технікумів та коледжів, а також розглянуто Звернення до Президента України, Прем’єр-Міністра, Голови Верховної Ради України від Асоціації працівників вищих навчальних закладів І-ІІ р.а. та Спілки обласних рад директорів ВНЗ І-ІІ р.а. України.
  У Зверненні зазначено наполягання:
  - зберегти рівень підготовки практико-орієнтованих фахівців у технікумах і коледжах, який би відповідав 5 рівню Національної рамки, що відповідає 5 рівню Міжнародної стандартної класифікації освіти (МСКО-2011);
  - внести в п.1 ст.8  проекту Закону «Про освіту» № 3491 від 19.11.2015р.  окремий складник системи освіти – «вища професійна освіта», що регулюється спеціальним законом та передбачає окрему статтю;
  - розробити спеціальний Закон «Про вищу професійну освіту», яким передбачити  порядок, умови, форми та особливості здобуття вищої професійної освіти;
  - внести відповідні доповнення та зміни до прикінцевих положень законопроекту «Про освіту» та Закону «Про вищу освіту» на період до прийняття відповідних змін до Конституції України;
  - фінансування навчальних закладів, що здійснюють підготовку фахівців вищої професійної освіти проводити за рахунок державного бюджету.
  Педагогічний та студентський колективи, технічні працівники Новороздільського політехнічного коледжу, випускники (технікуму) коледжу, батьки активно включилися до акції на підтримку даного Звернення через збір підписів у лютому місяці 2016 року.
  Хочу від адміністрації коледжу подякувати всім небайдужим до реформування освіти, в тому числі нашого коледжу, хто долучився до збору підписів. Ми підтримуємо прогресивний європейський шлях розбудови і реформування галузі освіти. Колектив коледжу має 23-річний досвід роботи в системі вищої освіти, має достатній для цього кадровий, методичний та матеріально-технічний потенціал.
  Богдан Гладій, заступник директора з навчальної роботи  коледжу

Категорія: Газета №11 (№1064) | Додав: Roman_Zotenko (04.04.2016)
Переглядів: 58
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Реклама
 



 
Copyright R. Zotenko © 2014-2016