Мирослав ЛЕПКИЙ: Запропоновані заходи – це своєрідний протокол про наміри для вирішення освітянських проблем - Газета №23 (№1076) - Архів за 2016 рік - Каталог статей - Редакція газети "Вісник Розділля"
 
Меню сайту
Категорії розділу
Газета №1 (№1054) [7]
Газета №2 (№1055) [7]
Газета №3 (№1056) [12]
Газета №4 (№1057) [22]
Газета №5 (№1058) [22]
Газета №6 (№1059) [11]
Газета №7 (№1060) [21]
Газета №8 (№1061) [20]
Газета №9 (№1062) [24]
Газета №10 (№1063) [16]
Газета №11 (№1064) [18]
Газета №12 (№1065) [18]
Газета №13 (1066) [15]
Газета №14 (№1067) [13]
Газета №15 (№1068) [24]
Газета №16 (№1069) [19]
Газета №17 (№1070) [19]
Газета №18 (№1071) [17]
Газета №19 (№1072) [14]
Газета №20 (№1073) [19]
Газета №21 (№1074) [19]
Газета №22 (№1075) [19]
Газета №23 (№1076) [16]
Газета №24 (№1077) [10]
Газета №25 (№1078) [19]
Газета №26 (№1079) [10]
Газета №27 (№1080) [9]
Газета №28 (№1081) [7]
Газета №29 (№1082) [7]
Газета №30 (№1083) [6]
Газета №31 (№1084) [8]
Газета №32 (№1085) [5]
Газета №33 (№1086) [9]
Газета №34 (№1087) [17]
Газета №35 (№1088) [14]
Газета №36 (№1089) [14]
Газета №37 (№1090) [13]
Газета №38 (№1091) [11]
Газета №39 (№1092) [15]
Газета №40 (№1093) [14]
Газета №41 (№1094) [12]
Реклама
Статистика
Каталог статей
Головна » Статті » Архів за 2016 рік » Газета №23 (№1076)

Мирослав ЛЕПКИЙ: Запропоновані заходи – це своєрідний протокол про наміри для вирішення освітянських проблем

 

  Напередодні позавчорашньої позачергової сесії Новороздільської міської ради, на якій депутатам пропонувалося до розгляду і прийняття рішення  з дуже актуального  питання - “Про вжиття заходів щодо економії бюджетних коштів та розвитку освітньої галузі” - , але до цього так і не дійшло, оскільки забракло голосів за поданий порядок денний, репортер “Вісника Розділля”  зустрівся з освітянським куратором - першим заступником міського голови Мирославом ЛЕПКИМ і попросив докладніше прокоментувати, чому так прискорено скликано депутатський форум та загалом про проблеми, що склалися у надважливій  галузі міста, які намічені шляхи подолання чинників, що призвели до такого стану. Пропонуємо запис розмови.


  - Отже, які проблемні процеси відбуваються у освітній галузі, що аж виникла потреба у скликанні позачергової сесії?
  - От Ви запитуєте, що призвело до такої ситуації в освіті, хоча, впевнений, що почасти й знаєте відповідь, бо у газеті дана тема час від часу висвітлюється. І вона полягає в тому, що проблеми фінансування освітньої сфери міста виникли не сьогодні - вони накопичувались роками.
  - Це, радше, констатація факту. А де криються причини й витоки?
  - Гаразд, давайте спробуємо розібратися по суті  даної проблеми. На нашу думку, є декілька причин, які призвели до такого стану. Для зручності сприйняття та зрозумілішого пояснення, продовжу коментар у формі риторичних запитань та пропозицій:
  По загальноосвітніх закладах міста: 1. Чому відсутні прилади обліку тепла в чотирьох закладах освіти, і що буде коли їх встановлять? (додаткові  витрати  станом на 01. 05.2016р. становлять  580 тис. грн.). 2. Чому відсутнє  регулювання температури теплоносія в залежності від температури зовнішнього повітря в закладах освіти  (та й не тільки в освіті, а й  по всіх галузях міста)  і що змінить їх встановлення?  (додаткова економія енергоносіїв  становитиме 6-10% у фізичних величинах). 3. Чому в школах наповнюваність класів може бути 8-11 учнів?   (Пропонуємо  встановити  рішенням сесії  Новороздільської  міської ради наповнюваність учнів в класах наступним чином: - 1-9  класи не менше 21 учня; - 10-11 класах не менше 17 учнів;  (додаткові  витрати  станом на 1 травня 2016р. становлять 108,2 тис. грн. (це тільки об’єднання двох 10 класів у СШ №2 та №3.). 4. Чи потрібно утримувати приміщення початкової школи НВК  «Лідер» (4 будівлі), в яких навчається 10 класів, коли в приміщенні гімназії того ж НВК «Лідер» (1 будівля) є вільних 17 класних кімнат?
  По НВК «ЛІДЕР»: Пропозиція перевести початкову школу в приміщення гімназії (додаткові  витрати  станом на 01. 05.2016р. становлять 372,6 тис. грн.). 5.  А чи потрібно місту так багато спеціалізованих  класів,  адже для цих потреб недостатньо освітньої субвенції, що виділяється державою, і вони дофінансовуються   з міського бюджету. 
Тому  пропоную провести наступні заходи:
  По НВК «ЛІДЕР»: 
  - внести зміни до статуту в частині  спеціалізації в початковій школі та поглибленого вивчення окремих предметів з першого гімназійного класу (110,4 тис/грн в рік; надалі з кожним роком сума збільшується на такий же показник); - внести зміни до статуту в частині закриття двох груп раннього розвитку в НВК «ЛІДЕР»   (85,9 тис. грн./2016 рік) - переведення початкової школи на статус загальноосвітньої (в перший рік  17,1 тис. грн,  надалі з кожним роком сума збільшується на такий же показник) 

  По СШ №4: 
  - внести зміни  до статуту в частині  поглибленого вивчення англійської мови з першого класу (два класи спеціалізовані при кількості класів  до трьох; 19,0 тис. грн  в перший рік, надалі з кожним роком сума збільшується на такий же показник).
  Також цікаво, чому кількість педагогічних працівників закладів освіти  на 49 осіб перевищує кількість педагогічних ставок?  Пропозиція: привести штат закладів освіти у відповідність до штатного розпису.  (Додаткові  витрати  станом на 1 травня 2016р. становлять 83 тис. грн.)
  - А які зміни очікуються у дошкільних навчальних закладах (ДНЗ)?
  - На мою думку, по ДНЗ необхідно провести наступні заходи: 1. Оплату перебування дітей в  ДНЗ  батьками  проводити за кожен день. Оплата не проводиться тільки в разі наявності поважних причин. 2. Створення груп короткотривалого перебування дітей в усіх ДНЗ та створити 1 чергову групу  в ДНЗ (внести зміни до статуту ДНЗ). Це  нам дає: економію  фонду заробітної плати; економію  коштів на харчування; економію енергоносіїв. 3. Збільшити спискову кількість дітей не менше 25 та наповнюваність груп не менше 20 дітей.
  - Ще залишається ДЮСШ…
  - Так, і щодо ДЮСШ пропонується провести такі заходи:
  Додати декілька  видів спорту, не збільшуючи чисельності: 1. Волейбол хлопці. 2. Настільний теніс хлопці і дівчата. 3. Баскетбол хлопці + дівчата. 4. Доповнити штатний розпис тренерами з плавання (чотири ставки  з Нового Року,  ввести додаткові ставки в ДЮСШ). 5. Пропозиція встановити батьківську плату за позашкільну освіту (рішенням виконавчого комітету на рівні  50 грн/місяць).
  - Гм, можна собі уявити, наскільки непросто буде реалізувати наведені Вами заходи. Це що – вимушений крок, іншого шляху немає?
  - Уявіть собі, що саме так. Бо ж міський бюджет  утримує заклади освіти, в яких бракує близько 700 учнів - а це одна школа по суті без учнів.  (додаткові  витрати  станом на 1 травня 2016р. становлять  2 300 тис. грн.)
  Таким чином, можна констатувати, що у разі спільного бажання навести порядок у галузі освіти ми   маємо можливість реальної економії  по розрахунках  станом  на 1 травня 2016р., орієнтовно  3676,2 тис. грн,  які можемо використати на доплату освітянам  та на розвиток даної галузі міста.
  Відповіді на ці питання   дадуть  змогу зрозуміти, чому освітньої субвенції не достатньо для фінансування закладів освіти міста? Адже в інших  містах не має проблем з фінансуванням освітян, більше  того, з освітньої субвенції ще й мають кошти на розвиток даної галузі. Напевно, там займалися цими питаннями   і знайшли шляхи вирішення, а ми, на жаль,  ні, бо і надалі чекаємо, що нам тільки мають давати і щораз то більше.
  Утім, вимагати свого – це правильно, тому вимоги освітян цілком слушні. Але крім нас самих ніхто нам порядку не наведе. Тому, шановні освітяни, наводьте порядок у своєму домі,  пропонуйте, впроваджуйте, не чекайте, що це зробить хтось інший. Тому давайте спільно  думати чому така різниці при виділенні коштів:  
  1. Заробітна плата для навчання одного учня на 2016 рік: - у НВК «ЛІДЕР» становить 8069,34 грн; у ЗШ №2=7732,7 грн 7;  у ЗШ №3=6466,45 грн; СШ №4=6999,49 грн; ЗШ№5=6105,96 грн  
  2. Затверджені видатки  для одного учня на 2016 рік: - по НВК «ЛІДЕР» становлять 9491,48 грн; у ЗШ №2 =8907,32 грн; по ЗШ№3 = 7436,39 грн; СШ №4 = 7900,74 грн; ЗШ №5=7295,38 грн, а по формульному розрахунку нам виділено на одного учня 7910,6 грн.

  Рахуймо кожну копійку - і тоді проблем з фінансуванням не буде.
  Ось і ми вже вкотре пропонуємо шляхи вирішення даної проблеми.  Але  чи готові освітяни до  таких змін? І наостанок. Прошу освітян сприймати запропоновані заходи не як наказ, що не підлягає оскарженню, а як своєрідний  протокол про наміри, як месидж для зворотнього конструктивного діалогу і напрацювання оптимального рішення. А остаточне рішення, на мою думку  буде прийняте на сесії Новороздільське міської ради, яка орієнтовно відбудеться 22 липня. Тож ще є час, щоб віднайти прийнятний для всіх алгоритм вирішення освітянських проблем.
  Розпитував Іван БАСАРАБ

Категорія: Газета №23 (№1076) | Додав: Roman_Zotenko (08.08.2016)
Переглядів: 15
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Реклама
 



 
Copyright R. Zotenko © 2014-2016