Виховуємо разом - Газета №24 (№1077) - Архів за 2016 рік - Каталог статей - Редакція газети "Вісник Розділля"
 
Меню сайту
Категорії розділу
Газета №1 (№1054) [7]
Газета №2 (№1055) [7]
Газета №3 (№1056) [12]
Газета №4 (№1057) [22]
Газета №5 (№1058) [22]
Газета №6 (№1059) [11]
Газета №7 (№1060) [21]
Газета №8 (№1061) [20]
Газета №9 (№1062) [24]
Газета №10 (№1063) [16]
Газета №11 (№1064) [18]
Газета №12 (№1065) [18]
Газета №13 (1066) [15]
Газета №14 (№1067) [13]
Газета №15 (№1068) [24]
Газета №16 (№1069) [19]
Газета №17 (№1070) [19]
Газета №18 (№1071) [17]
Газета №19 (№1072) [14]
Газета №20 (№1073) [19]
Газета №21 (№1074) [19]
Газета №22 (№1075) [19]
Газета №23 (№1076) [16]
Газета №24 (№1077) [10]
Газета №25 (№1078) [19]
Газета №26 (№1079) [10]
Газета №27 (№1080) [9]
Газета №28 (№1081) [7]
Газета №29 (№1082) [7]
Газета №30 (№1083) [6]
Газета №31 (№1084) [8]
Газета №32 (№1085) [5]
Газета №33 (№1086) [9]
Газета №34 (№1087) [17]
Газета №35 (№1088) [14]
Газета №36 (№1089) [14]
Газета №37 (№1090) [13]
Газета №38 (№1091) [11]
Газета №39 (№1092) [15]
Газета №40 (№1093) [14]
Газета №41 (№1094) [12]
Реклама
Статистика
Каталог статей
Головна » Статті » Архів за 2016 рік » Газета №24 (№1077)

Виховуємо разом

  Сучасний період відродження України, її державності, економіки, освіти, науки та культури вимагає зміни поглядів на освіту, виховний ідеал, виховання особистості
  У Національній доктрині розвитку освіти цілісна виховна система розглядається як один із основних шляхів реформування виховання.
  Основним завданням сучасної школи є виховання свідомих громадян України, забезпечення умов для творчої самореалізації, самовизначення особистості. Це повинно бути, на нашу думку, осередком виховної системи.
  У Концепції національного виховання, Національній програмі виховання дітей та молоді визначаються основні принципи організації виховного процесу, серед яких основними є акмеологічний принцип, національна цілеспрямованість, культуровідповідність, цілісність, психологічний супровід, технологізація, діалог тощо.
  Виховна робота в школі – це невід’ємна ланка всього виховного процесу,  спрямована на виховання дітей. І саме виховний процес починається із всебічного й глибокого аналізу виховної роботи і визначення актуальних завдань школи, педагогічного колективу на певний період з урахуванням можливостей їх виконання.
  Колективна творча справа – це новий підхід до виховання, в основі якої лежать принципи, які дають змогу творчо підійти до проблем  виховання дітей у сучасній школі. Головні завдання полягають у тому, щоб спрямовувати колективну творчу справу на збагачення колективу і особистості цінним досвідом; удосконалити кращі людські здібності, потреби і відносини; виховати суспільно-активну творчу особистість, яка здатна  примножити суспільну  культуру, зробити свій внесок; зробити дитину здоровою, щасливою, талановитою.
  Колективна творча справа має здійснюватися на всіх етапах навчання дітей та молоді, забезпечувати всебічний розвиток, гармонійність і цілісність особистості, розвиток її здібностей та обдарувань, забезпечення на цій основі інтелектуального потенціалу народу, його духовності та культури, виховання громадянина, здатного до самостійного мислення, суспільного вибору й діяльності, спрямованої на процвітання України. Колективна творча справа  ґрунтується  на принципах єдності загальнолюдського та національного, природо відповідності, єдності навчання і виховання, розрахована на організацію виховної роботи з учнями впродовж року.
  Учні від школи, від вчителя чекають чогось цікавого, несподіваного. Тому, щоб захопити дітей, дати можливість кожному учневі проявити себе, наші вчителі  проводять  такі цікаві заходи:  КВК, бесіди, тренінгові заняття, години спілкування, прес-конференції, брейн-ринги, вікторини, проекти, творчі майстерні, свята, виставки, екскурсії, походи на природу, анкетування, тестування, акції. Серед них мали місце і традиційні свята: Перший та Останній дзвоники, День учителя, Новорічне свято, День Соборності України, День захисника Вітчизни, День Святого Миколая, свято Матері, випускний вечір.
  Невід’ємним і завжди захоплюючим аспектом виховання є проведення екскурсій в історичні місця – Кам’янець-Подільський, «Золота підкова Львівщини» (Підгірці, Олесько, Золочів), старовинні монастирі у Мукачево, Гошів, Крехів; фортеця «Тустань», Умань. Поїздки до нашої столиці Києва, а також Львова неможливо переоцінити. Частими є подорожі у неповторні мальовничі Карпати, де наші учні відвідали скелі Довбуша, водоспад Кам’янка, гейзерові озера біля Берегово, озеро Синевір, підкорили вершини Маківка, Захар Беркут, Пікуй, Говерла. Цікавими теж є поїздки до печер Тернопільщини, заповідного Розточчя, Галича. Багатою на історичні об’єкти є і наша околиця: Стільський Град, Ілівські печери, державний заказник «Стариці Дністра». Проте завжди мріємо про нові горизонти.
  Особлива увага у школі приділяється організації виховної діяльності учнів з урахуванням їх вікових та індивідуальних особливостей. Для кожної вікової категорії дітей  використовуються індивідуальні (консультації), групові (тренінги, дискусії, дебати, ділові та рольові ігри), масові (проекти, свята, концерти) форми діяльності.
  Так, учні 1-4 класів, беручи участь у спільних видах діяльності, вчаться будувати свої взаємини з однолітками, входити в колектив ровесників; у них виникає потреба до взаємо вимогливості та взаємодопомоги. Тому перед педагогом постає важливе завдання: вирізняти мотиви вчинків, роз'яснюючи дитині їх сутність і правильність у різних типових життєвих ситуаціях, даючи їй можливість емоційного "переживання" разом із практичним застосуванням отриманих знань. Учитель допомагає  дитині розвиватись від елементарних навичок поведінки до такого рівня, для якого необхідні самостійність у прийнятті рішень, і моральний вибір.
  Враховуючи нову соціальну позицію підлітків 5-9 класів, педагоги  розвивають вольову поведінку учнів, навчають умінню володіти своїми емоціями, усвідомлювати їх тощо.  Виховну діяльність учнів даного віку спрямовують на формування їхнього вміння оцінювати власні можливості, ставити мету, навчатися розробляти власні програми самовдосконалення.
  Працюючи з учнями 10-11 класів, учителі звертають увагу на розвиток мислення старшокласників, на становлення нових мотивів професійного та життєвого самовизначення, допомагають їм визначати та складати плани свого індивідуального розвитку.
  Досить актуально звучать слова В.О.Сухомлинського і сьогодні: «Час і батькам, і вчителям глибоко усвідомлювати, що ні школа без сім’ї, ні сім’я без школи не можуть справитися з найтоншими, найскладнішими завданнями становлення людини». І тому закономірно, що одним з основних завдань Національної стратегії розвитку освіти в Україні є «підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей». Батьки і вчителі повинні стати партнерами, активними співучасниками творчого процесу виховання учнів. Батьківський комітет створюється з метою сприяння  управління виховним процесом, налагодження зворотного зв'язку сім'я -школа. До роботи в ньому залучаються найактивніші батьки, авторитетні люди з високою громадянською свідомістю, які виявляють інтерес до справ класу, школи. Батьківський комітет працює у тісному контакті з дирекцією школи, класними керівниками. Виховні справи, які організовуються вчителями, є колективно творчими, адже батьки беруть активну участь у їх організації та проведенні. 
  Наша школа – це, насамперед, відкрита виховна система, яка спрямована на виховання дитини як суб’єкта власного життя й успіху, оволодіння учнем життєвою компетентністю. Але цієї мети можна досягти лише завдяки партнерській взаємодії школи з батьками.
  Усі ми повинні чітко усвідомити, що виховання – загальна і вічна категорія. Без виховання немає суспільства, без нього воно перестає жити й розвиватися. «За великим рахунком усі наші біди, негаразди, горе і сльози – це один великий наслідок невихованості людей. У кожному явищі, від найдрібнішого до найбільшого, побачимо частку, сформовану або не сформовану вихованням. Нестача виховання обертається найгіршими наслідками. Якби хтось узявся порахувати, яку ціну ми платимо за невихованість, то ця цифра перевищила б усі збитки від усіх стихій і катастроф, що відбулися у світі», – переконаний І.П.Підласий, доктор педагогічних наук, професор.
  Щаслива країна, де виховані люди. Освічені народи у надлишку мають усе. Пам’ятаймо про це!
  Ірина Сковронська

Категорія: Газета №24 (№1077) | Додав: Roman_Zotenko (29.08.2016)
Переглядів: 17
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Реклама
 



 
Copyright R. Zotenko © 2014-2016