Богдан ЖУК: «Будемо добре працювати – станемо конкурентноспроможним підприємством» - Газета №27 (№1080) - Архів за 2016 рік - Каталог статей - Редакція газети "Вісник Розділля"
 
Меню сайту
Категорії розділу
Газета №1 (№1054) [7]
Газета №2 (№1055) [7]
Газета №3 (№1056) [12]
Газета №4 (№1057) [22]
Газета №5 (№1058) [22]
Газета №6 (№1059) [11]
Газета №7 (№1060) [21]
Газета №8 (№1061) [20]
Газета №9 (№1062) [24]
Газета №10 (№1063) [16]
Газета №11 (№1064) [18]
Газета №12 (№1065) [18]
Газета №13 (1066) [15]
Газета №14 (№1067) [13]
Газета №15 (№1068) [24]
Газета №16 (№1069) [19]
Газета №17 (№1070) [19]
Газета №18 (№1071) [17]
Газета №19 (№1072) [14]
Газета №20 (№1073) [19]
Газета №21 (№1074) [19]
Газета №22 (№1075) [19]
Газета №23 (№1076) [16]
Газета №24 (№1077) [10]
Газета №25 (№1078) [19]
Газета №26 (№1079) [10]
Газета №27 (№1080) [9]
Газета №28 (№1081) [7]
Газета №29 (№1082) [7]
Газета №30 (№1083) [6]
Газета №31 (№1084) [8]
Газета №32 (№1085) [5]
Газета №33 (№1086) [9]
Газета №34 (№1087) [17]
Газета №35 (№1088) [14]
Газета №36 (№1089) [14]
Газета №37 (№1090) [13]
Газета №38 (№1091) [11]
Газета №39 (№1092) [15]
Газета №40 (№1093) [14]
Газета №41 (№1094) [12]
Реклама
Статистика
Каталог статей
Головна » Статті » Архів за 2016 рік » Газета №27 (№1080)

Богдан ЖУК: «Будемо добре працювати – станемо конкурентноспроможним підприємством»

  1 липня, судячи з численних чуток, мало стати для комунальників ледь не «судним днем», мовляв, колишні жеки  зникнуть, натомість... От що буде навзамін, якраз не було ніякої визначеності.
  І от з того дня минув практично місяць. А КП «Розділжитлосервіс» працює і надалі.  Які зміни сталися у міській комуналці,  поцікавилися у керуючого комунального підприємства «Розділжитлосервіс» Б. Л. Жука. Тим паче, що й новий керівник (зрештою, на цій посаді Богдан Любомирович уже практично півроку) привніс нові зміни. 
  Отож, пряма мова.

  - Ніяких особливих змін ні з 1 липня, ні з нового року для роботи  жеків законодавство наразі не передбачає. Так, ОСББ можуть утворюватися і я особисто вважаю це позитивом. Адже конкуренція, здавна відомо, є рушійною силою і піде лише на користь. При утворенні таких  об’єднань,  співвласники  повинні розуміти,  вся фінансова відповідальність буде  покладена на них.  Обслуговування, приміром,  внутрішньобудинкових мереж чи вентиляційних каналів  проводитимуть фахівці, зокрема, і ті, які працюють у нас. Тому, думаю, ми залишимося діючим підприємством.  З перших днів ставлю питання чітко: або ми будемо працювати і станемо конкурентоспроможним підприємством або … Я вважаю, будь-хто, хто працює  в тій чи іншій організації, має бути зацікавлений у її розвитку і процвітанні, тобто не бути простим статистом чи варягом, інакше  тут не його місце.
  - До речі, чи у Новому Роздолі створені уже ОСББ?
  - Наразі, окрім того, що діяло у новому будинку  по вул.. Л.Українки, 21, пройшло процедуру реєстрації об’єднання співвласників багатоповерхового будинку 15-а по вул. Шептицького. Чекаємо рішення сесії щодо передачі з балансу в управління ОСББ  будинку за адресою вул.. Героя України С.Бандери, 3-а.  Ще ряд  будинків веде мову про створення ОСББ, але поки що офіційно документів не подавали.
  - З 1 липня обслуговуванням внутрішньобудинкових електричних і сантехнічних мереж, як повідомляють оголошення,  займається КП «Розділжитлосервіс». Хоча раніше  чим займалося ТзОВ «Енергія-Новий Розділ». Чим це зумовлено?
  -  Так, у 2006 році  РЖС і «Енергія-Новий Розділ»  уклали  угоду щодо виконання робіт по обслуговуванню внутрібудинкових сантехмереж та електромереж.  У травні цього року ми  отримали листа від ТзОВ «Енергія-Новий Розділ»  про одностороннє розірвання цієї угоди. Одна з причин – зростання  кредиторської  заборгованості: за минулий 2015 рік «Розділжитлосервіс»  заборгував 1 млн 933 тис грн. 
  Вважаю, ми  не маємо права  безоглядно збільшувати кредиторську заборгованість підприємства, тому й погодилися на розірвання угоди.  Ми не в змозі  оплачувати договірні зобов’язання. До того ж, план і фактичні видатки також не співпадають, адже не можна наперед передбачити, скільки буде поривів, якого ремонту вони потребуватимуть тощо.  Причин цьому декілька.  По-перше, немає стовідсоткової проплати  мешканцями. 
  По-друге,  постійна затримка повернень пільг і субсидій: приміром, станом на 1 липня нам заборгували близько 800 тисяч гривень. І третє – нові тарифи, які вступили в дію в 2013 році, також уже нерентабельні.  У складовій тарифу до 2012 року, приміром,  у структурі квартплати 18 відсотків було закладено на обслуговування внутрішньобудинкових мереж, при перегляді діючого тарифу на  сьогодні ця послуга становить  «забирає» майже 30 % тарифу.  Все це і  відобразилося на   фінансово-господарській діяльності підприємства. Натомість ми будемо обслуговувати мережі власними силами.
  - І що для цього вже зроблено?
  - Внесено зміни в структуру  підприємства. З 1 липня створено електрослужбу у складі трьох чергових електриків  і трьох електромонтерів, якою керує Я.М. Джавала. Звертатися до них можна телефоном 2-23-74. 
  Створена і сантехслужба, яка розташована у будинку по вул. Шашкевича, 13.   Її керівник – М.Д.Николин. Телефони – 2-45-72 (дільниця, яка обслуговує нову частину міста, тобто «бам»),   2-04-82 (дільниця, яка обслуговує стару частину міста). До речі, запрошуємо на роботу фахівців.  Наразі не скажу, що все йде гладко, адже і штат ще не укомплектовано,  звертаємося  за допомогою і до підрядчиків. Але ситуацію тримаємо під контролем. Найбільше поломок спричинені порушеннями мешканцями правил користування сантехмережами, зливною каналізацією. Зрештою, термін експлуатації мереж 25 років, а у нас більшості будинкам уже понад 50. Зношеність комунікацій – це проблема не лише нашого міста, а загальнодержавна. Ніхто ні  відновленням, ні модернізацією сантехнічних мереж не займався, максимум – поточний ремонт. 
  - Виходить, ви збільшуєте кількість надаваних послуг. Адже і вивіз сміття віднедавна також стало  вашою послугою. І, до речі, нею мешканці задоволені.
  - Рішенням виконкому з березня ц.р. виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів визнано КП РЖС.  Вважаю,  для мешканців міста це добре насамперед тим, що виконавцем є комунальна структура, а не приватна. 
  Було нелегко. Адже ДВ «Екосвіт» заборгував нам майже 1 млн грн., до того ж ще й забрали, як пригадуєте, смітники, і транспортний парк вернули доволі знищеним. 
  З 10 одиниць транспорту відремонтували наразі  п’ять – два ГАЗ-53, ЗІЛ-431, МАЗ-437, ЗІЛ-432,  витративши понад 100 тисяч грн. на їх ремонт і вони забезпечують вивіз сміття.  Два рази в тиждень вивозимо сміття із старої частини міста, два рази – з нової. Враховуючи, що в останні місяці роботи «Екосвіту»  відбулося значне нагромадження ТПВ, особливо на т.зв. «Бамі», довелося розгрібати ці «завали». До того ж ми організували вивіз і великогабаритного сміття, яке також складувалося  місяцями. 
  - Богдане Любомировичу, яким чином вдалося  налагодити роботу, коли і  в тарифах  ціни паливно-мастильних матеріалів та комплектуючих  станом на 2012 рік, і недостатньо як техніки, так і людського ресурсу.
  - Використовували  всі можливі внутрішні ресурси. Працівників жеків залучали до роботи. Зменшили кількість машин, але збільшили кількість  їздок та їх завантаження. Тобто переглянули схему вивозу сміття, хронометраж рейсів, коефіцієнт завантаження і витрат палива.  Тепер машини йдуть повні, а не наполовину завантажені,  контейнери забирають також наповнені.  Завдяки такій оптимізації витрат розхід палива на вивіз сміття  зменшили вдвічі. 
  Також  встановили  нові сміттєві баки. 20 тис грн. виділила на придбання 12 баків Новороздільська міськрада, ще 24 закупили самі. Заміняємо їх в найбільш людних місцях, а також у новій частині міста, поступово відмовляючись від використання  сміттєвих камер. Це все в результаті покращить роботу по боротьбі із антисанітарією, з гризунами, покращить умови праці вантажників сміття і зменшить навантаження на транспорт. Таким чином нам вдалося збільшити обсяг послуг, не збільшуючи при цьому ні витрат, ні адмінперсоналу.
  - Це свого роду маленька комунальна революція  і справжня  оптимізація підприємства. Якщо так піде і надалі.
  -  Ми ставимо собі за мету стати конкурентоспроможним підприємством. Але одночасно хочемо, щоб розуміли і нас. Мешканці ж повинні усвідомлювати, що не можна користуватися послугами, не оплачуючи їх. Адже продукують сміття усі, скидають його в контейнери, а платити відмовляються.  На сьогодні проплата населення за вивіз сміття становить 33,5 відсотка, юридичних осіб та підприємств – 72 %.  Фактичні витрати відносно до планових на 140 тис грн. більше щомісяця.  Послугу з вивезення сміття ми оптимізували максимально, якби ще проплачували стовідсотково..
  До того ж, мешканці повинні укласти угоду на вивезення сміття із РЖС. Це можна  зробити щодня  у кабінетах 12 і 18 на першому поверсі адмінбудівлі КП РЖС.  З собою мати паспорт і будинкову книгу. 
На сьогодні з 9100 особових рахунків лише  1318 людей  підписали договори, тобто десь 15 відсотків. Приватний сектор, Малехів, краще – з 410 дворів 170 уклали угоди. Ми також  плануємо вивіз сміття і з Берездівець та інших сусідніх сіл, адже на майбутнє ми  маємо бути в одній територіальній громаді. Дисципліна як щодо оформлення угод, так і щодо проплати має бути.
  - До речі, на останній сесії міської ради мова велася про 1 млн 200 тис грн., які виділила Львівська облрада у рамках екологічної програми на придбання нового сміттєвоза. Коли і хто його  купуватиме?
  - Тендер щодо закупівлі відбувся 21 липня. Через місяць, витримавши необхідну процедуру, плануємо взяти машину. 
  - Богдане Любомировичу, якщо вчасне  вивезення ТПВ городяни  оцінюють позитивно, то щодо  загального вигляду міста – некошені трави, горбисті  газони, мало квітників – зауважень дуже багато. Як працюєте у цьому напрямку?
  -  При розгляді тарифу у 2012 році на вимогу депутатів і звернення мешканців частина при будинкових територій була вилучена з обслуговування. Це потягнуло за собою скорочення двірників і штатних одиниць, які безпосередньо займалися косінням. Та й техніка, газонокосилки, застаріла, тому постійно виходить з ладу, а ремонт затягується тижнями. Період першого косіння, у травні-червні, показав необхідність придбання  нової техніки – запланували закупити професійні бензокосарку і електрокосарку.  Крім того, ми знімаємо людей, котрі займаються ремонтом житлового фонду, на косіння газонів, через що затримуються планові роботи по підготовці до осінньо-зимового періоду.
  - Отож, майбутнє міської комуналки у загальних рисах бачите яким?
  - Як уже говорив на початку, ми маємо бути конкурентоспроможним підприємством, яке надаватиме населенню якісні послуги.  Ми намагаємося працювати фахово, відповідально, якісно. Зрозуміло, не все зразу вдається, не всі задоволені, є і проблеми тарифоутворення, і заполітизованість комунального процесу на рівні держави тощо.
  Повторюся, комунальне підприємство як організаційно-правова форма, має свої переваги, бо громада може впливати на прийняття принципових рішень. Окрім того, наші працівники є і мешканцями міста, тобто надавачі послуг є і їх споживачами, тому  відповідально виконують роботи. Лише комунальне підприємство як і будь-яке інше має мати змотивовану оплату праці зі складовою преміювання, яка на сьогодні не передбачена. Отож і  не всі фахівці погоджуються  у нас працювати.  Комуналка має бути забезпечена фінансово, технічно, як  і приватні структури, котрі надають комунальні послуги.
  Розмову вела Віра ВЛАСЮК

Категорія: Газета №27 (№1080) | Додав: Roman_Zotenko (05.09.2016)
Переглядів: 32
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Реклама
 



 
Copyright R. Zotenko © 2014-2016