Андрій ЦЮРА: «Наразі моя робота нагадує гасіння пожежі. Щоб робити реформи у міській господарці, спершу слід стабілізувати ситуацію» - Газета №28 (№1081) - Архів за 2016 рік - Каталог статей - Редакція газети "Вісник Розділля"
 
Меню сайту
Категорії розділу
Газета №1 (№1054) [7]
Газета №2 (№1055) [7]
Газета №3 (№1056) [12]
Газета №4 (№1057) [22]
Газета №5 (№1058) [22]
Газета №6 (№1059) [11]
Газета №7 (№1060) [21]
Газета №8 (№1061) [20]
Газета №9 (№1062) [24]
Газета №10 (№1063) [16]
Газета №11 (№1064) [18]
Газета №12 (№1065) [18]
Газета №13 (1066) [15]
Газета №14 (№1067) [13]
Газета №15 (№1068) [24]
Газета №16 (№1069) [19]
Газета №17 (№1070) [19]
Газета №18 (№1071) [17]
Газета №19 (№1072) [14]
Газета №20 (№1073) [19]
Газета №21 (№1074) [19]
Газета №22 (№1075) [19]
Газета №23 (№1076) [16]
Газета №24 (№1077) [10]
Газета №25 (№1078) [19]
Газета №26 (№1079) [10]
Газета №27 (№1080) [9]
Газета №28 (№1081) [7]
Газета №29 (№1082) [7]
Газета №30 (№1083) [6]
Газета №31 (№1084) [8]
Газета №32 (№1085) [5]
Газета №33 (№1086) [9]
Газета №34 (№1087) [17]
Газета №35 (№1088) [14]
Газета №36 (№1089) [14]
Газета №37 (№1090) [13]
Газета №38 (№1091) [11]
Газета №39 (№1092) [15]
Газета №40 (№1093) [14]
Газета №41 (№1094) [12]
Газета №42 (№1095) [17]
Реклама
Статистика
Каталог статей
Головна » Статті » Архів за 2016 рік » Газета №28 (№1081)

Андрій ЦЮРА: «Наразі моя робота нагадує гасіння пожежі. Щоб робити реформи у міській господарці, спершу слід стабілізувати ситуацію»

  На минулій 8-ій сесії, як ми уже згадували, одним з найактуальніших питань була комуналка  нашого міста, тому то й звіт  заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів А.С. Цюри не лише уважно вислухали, але й детально обговорили.  Не вдаючись до  офіціозу, вирішили на цю цікаву тему  поговорити особисто з Андрієм Степановичем. Отож, пряма мова.

  - Андрію Степановичу, Ваша  посада звучить більш широко – заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів. Але зазвичай її асоціюють  саме з комуналкою.
  - Так, до спектру моїх завдань належить також питання інвестицій, але найбільш  питома  вага  проблем, над якими доводиться працювати, - це   проблеми  житлово-комунального господарства. 
  -  Ви прийшли з бізнесу до органу місцевого самоврядування. А це абсолютно різні підходи та погляди на виробничі процеси. Як Вам працюється за нових умов? 
  - Бізнес-середовище, де я працював, навчило мене максимально швидко адаптуватись до змін. Це одна з основних вимог ринку. Хочеш вижити – змінюйся, інакше не втримаєшся на плаву. І попри те, що діяльність місцевих органів влади – це доволі бюрократична система, яка напрацьована роками і переслідує далеко некомерційні  інтереси, у цьому є своя необхідність. Водночас хочу відзначити, що система публічного менеджменту в Україні є вкрай недосконалою, дуже повільною, особливо у частині прийняття рішень та контролю. Довго запрягається, але як вже «запряжеш», важко зупинити. Бізнес, натомість, є більш мобільним та рухливим. Тому і кращого результату підприємці досягають швидше.
  - Тоді природно постає питання, про які зрушення у суспільстві можна говорити, якщо система держуправління потребує змін?
  - Ми повинні зрозуміти і державу, яка створила важелі противаг та стримування. Адже влада, чи у столиці, чи на місцях, зобов`язана забезпечити  баланс інтересів громади, у тому числі і соціально незахищених. Контролювати процес слід, просто має відбутись дерегуляція у процесі прийнятті рішень - це дасть чималий поштовх для активного руху місцевим громадам. 
  - Найбільше цікавить місцеву громаду, у якому стані перебуває міська господарка.
  - Перший серйозний виклик, який нам довелось долати, стало питання організації централізованого вивозу ТПВ у нашому місті. Річ у тім, що попереднім надавачем послуг з вивозу сміття - ТзОВ «ДВ-Екосвіт Новий Розділ» - неодноразово порушувались умови договору, укладеного з міською радою. Згідно з рішенням виконавчого комітету від 03.03.2016 р. №40 ми розірвали договір з ТзОВ «ДВ-Екосвіт Новий Розділ» та визначили тимчасово виконавцем послуги з вивезення побутових відходів КП «Розділжитлосервіс». У подоланні цієї кризи міська рада була послідовною та принциповою. Якщо компанія не в змозі надавати послуги з вивозу ТПВ належно, своєчасно та у повному обсязі, тоді місто не бачить сенсу у подальшій співпраці з цією компанією. Чи було це правильне рішення – гадаю, відповідь очевидна. Сьогодні місто отримує послугу з вивезення сміття не лише вчасно, але і якісно. Нарікань від новороздільчан не надходило.
  Другий виклик – обслуговування внутрішньобудинкових мереж. До 1 липня цю послугу надавало ТзОВ «Енергія-Новий Розділ». Проте комерційне підприємство в односторонньому порядку розірвало  з нами угоду через зростання кредиторської заборгованості. Міська рада не заперечувала щодо цього. Оскільки тариф на обслуговування внутрішньобудинкових мереж, закладений ТзОВ «Енергія-Новий Розділ», у структурі видатків КП «Розділжитлосервіс» становив  близько 30%. Платити приватній компанії такі кошти місто не могло. Цей показник був занадто високим, бо окрім цього Новий Розділ ще слід прибирати, освітлювати, ремонтувати об`єкти інфраструктури тощо. Також слід зазначити, що обслуговування внутрішньобудинкових мереж  КП «Розділжитлосервісом»  дозволить міській раді припинити нарощувати заборгованість перед ТзОВ «Енергія-Новий Розділ», яка вже і так досягла майже 2 млн.  грн. Отже, потрохи ми починаємо рухатись у напрямку оздоровлення.
  Третій виклик – це заборгованість по виплаті податків нашими комунальними підприємствами. Найбільш питома вага припадає на ПДВ. Борги – це спадок минулих років.
  Причина виникнення боргів – необґрунтовано занижений тариф на оплату послуг «Розділжитлосервіс». Якщо бути точнішим, то відсутність коригування тарифу відповідно до реалій. Останній раз міська влада переглядала тариф у 2013 році. Сьогодні ситуація в економічному плані у нас різко помінялась: інфляція, знецінення гривні, подорожчання основних енергоносіїв, а квартплата і досі залишається незмінною. 
У такий спосіб ми ще більше поглиблюємо боргову яму комунального підприємства. З іншого боку я цілком розумію тих новороздільців, які апелюватимуть до невисоких заробітних плат, проте послуги комунальних підприємств не можуть надаватись за зниженими тарифами. Це не рентабельно. Наголошую, тарифи слід коригувати поступово, враховуючи соціально-економічні чинники, а не різкими стрибками, як це було у вже згаданому 2013 році (тоді тариф було піднято удвічі).
  Ситуація з підприємством «Господар», яке є дочірньою структурою КП «Розділжитлосервіс», теж не краща. Депутатський корпус дав мені доручення провести інвентаризацію ще вцілілого майна «Господаря» та подати пропозиції на сесію, чи варто місту і надалі утримувати такий неліквід. Не виключаю, що депутати приймуть рішення про його ліквідацію. 
  Інше дочірнє підприємство «Благоустрій» тримається на плаву. Воно працює в межах виділених йому коштів. 
  - Ситуація маловтішна. Який вихід Ви вбачаєте? 
  - Наразі моя робота нагадує гасіння пожежі. Я змушений це робити, бо є загроза цілковитої втрати комунальних підприємств міста. І лише тоді, коли ситуація буде стабілізована, ми зможемо реформувати місцеву господарку. 
  Сьогодні варіантом для покращення ситуації у житлово-комунальній сфері є створення об`єднань співвласників багатоквартирних будинків. Об`єднавшись, люди самостійно керуватимуть своїм будинком, визначатимуть, на які першочергові цілі слід спрямовувати кошти, відповідно, усвідомлення власності  стане запорукою  економного і дбайливого ставлення до свого житла.
  Варто відзначити, що у місті вже зареєстровано два ОСББ. У 15 будинках відбулись установчі збори про створення ОСББ. Гадаю, на кінець року кількість ОСББ у місті зросте. 
  Користуючись нагодою, ще раз інформую новороздільчан про те, що відділ комунального майна та приватизації Новороздільської міської ради постійно, у разі звернення, надає консультації мешканцям житлових будинків, як правильно зареєструвати ОСББ.
  -  Що ж буде з ЖЕКами? 
  - Є спільна ініціатива, як  депутатів, так і  міської ради: трансформувати діючі ЖЕКи в управляючу компанію. Оскільки, ймовірно, не всі будинки у місті виявлять самостійну ініціативу до об`єднання. Отже, природньо, що ЖЕКи цілком можуть впоратися з цими функціями, адже мають чималий досвід з обслуговування будинків. 
  Крім того, я ініціюватиму перед депутатським корпусом затвердження програми фінансової допомоги новоствореним ОСББ з міського бюджету на наступний рік. 
  - Окремо  читачів  цікавить доля  багатостраждального будинку по пр. Шевченка, 41.
  - Думаю, уже вийшли на фінішну пряму. Згідно з Програмою розвитку житлово-комунального господарства м. Новий Розділ на 2016 р. та прогноз 2017-2018 рр. на капітальний ремонт житлового будинку по пр. Шевченка, 41 виділено  433,4 тис. грн.  Укладено договір, оформлена декларація на початок будівельних робіт, проплачено аванс.  Підприємство-підрядчик –  ТзОВ  «Проммонтаж  СУ-27» - закупило необхідні будівельні матеріали, виготовляє металоконструкції і уже днями приступить до виконання ремонтних робіт.
  - Чи надходять до  міста кошти з інших джерел?
  - Суттєвою підтримкою для міста є кошти з обласного бюджету в розмірі 1,5 млн грн, які були залучені протягом першого півріччя 2016 року, а саме, в місті Новий Розділ реалізовуються 3 мікропроекти:  «Капітальний ремонт. Часткова заміна вікон на енергозберігаючі у будівлі гімназії Новороздільського НВК «Лідер» вартістю 162,0 тис. грн.; «Капітальний ремонт МБК «Молодість» із заміною віконних прорізів на металопластикові склопакети по пр. Шевченка, 13 вартістю 255,112 тис. грн.;  «Влаштування віконних блоків у приміщеннях бібліотеки для дорослих та дітей в м. Новий Розділ» (капітальний ремонт)» вартістю 289,760 тис. грн. Слід відзначити, що вперше роботи (по двох останніх проектах)  буде виконувати міське комунальне  підприємство – КП «Розділжитлосервіс».
  Крім того,  відділ комунального майна та приватизації, який я курую,  підготовив і подав запит на фінансування з обласного фонду охорони навколишнього природного середовища на придбання машини для збору, транспортування твердих побутових відходів (сміттєвоза) для міста Новий Розділ. Були виділені кошти в сумі 1,2 млн. для придбання сміттєвоза, 21 липня цього року відбувся тендер, визначений переможець, чекаємо на поставку машини, після чого здійснимо оплату. 
  Придбання цього транспорту є важливим для міста, бо «Розділжитлосервіс» має бути конкурентоздатним, у тому числі і в питанні матеріального оснащення.  
  - Підсумовуючи сказане, який основний меседж варто почути новороздільцям?
  - Попри те, що житлово-комунальне господарство дісталось нам у спадок у розбалансованому вигляді та з боргами, виконавчі органи Новороздільської міської ради та керівництво КП «Розділжитлосервіс» контролює ситуацію. І не лише контролює, але і справляється з викликами. Для того ми оптимізуємо всі виробничі процеси та посилюємо матеріально-технічне оснащення наших комунальних підприємств, щоб на рівні з приватними компаніями брати активну участь у наданні послуг для місцевої громади.  
  Розумію, що більшості з нас хотілось би побачити швидкі та якісні результати вже сьогодні, але давайте оцінювати речі реально. Перезапустити місцеву економіку та господарку можна - тільки на це потрібно час. І ми обов`язково це зробимо, бо Новий Розділ – це наша спільна домівка.
  Розмову вела Віра ВЛАСЮК

Категорія: Газета №28 (№1081) | Додав: Roman_Zotenko (12.09.2016)
Переглядів: 47
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Реклама
 



 
Copyright R. Zotenko © 2014-2016