Автор упереджено та односторонньо підійшов до висвітлення проблем малого бізнесу - Газета №34 (№1087) - Архів за 2016 рік - Каталог статей - Редакція газети "Вісник Розділля"
 
Меню сайту
Категорії розділу
Газета №1 (№1054) [7]
Газета №2 (№1055) [7]
Газета №3 (№1056) [12]
Газета №4 (№1057) [22]
Газета №5 (№1058) [22]
Газета №6 (№1059) [11]
Газета №7 (№1060) [21]
Газета №8 (№1061) [20]
Газета №9 (№1062) [24]
Газета №10 (№1063) [16]
Газета №11 (№1064) [18]
Газета №12 (№1065) [18]
Газета №13 (1066) [15]
Газета №14 (№1067) [13]
Газета №15 (№1068) [24]
Газета №16 (№1069) [19]
Газета №17 (№1070) [19]
Газета №18 (№1071) [17]
Газета №19 (№1072) [14]
Газета №20 (№1073) [19]
Газета №21 (№1074) [19]
Газета №22 (№1075) [19]
Газета №23 (№1076) [16]
Газета №24 (№1077) [10]
Газета №25 (№1078) [19]
Газета №26 (№1079) [10]
Газета №27 (№1080) [9]
Газета №28 (№1081) [7]
Газета №29 (№1082) [7]
Газета №30 (№1083) [6]
Газета №31 (№1084) [8]
Газета №32 (№1085) [5]
Газета №33 (№1086) [9]
Газета №34 (№1087) [17]
Газета №35 (№1088) [14]
Газета №36 (№1089) [14]
Газета №37 (№1090) [13]
Газета №38 (№1091) [11]
Газета №39 (№1092) [15]
Газета №40 (№1093) [14]
Газета №41 (№1094) [12]
Газета №42 (№1095) [17]
Реклама
Статистика
Каталог статей
Головна » Статті » Архів за 2016 рік » Газета №34 (№1087)

Автор упереджено та односторонньо підійшов до висвітлення проблем малого бізнесу

  У минулому номері «Вісник Розділля» від 9 вересня 2016 року опубліковано статтю «Чи законні перевірки?».  Читачі міського часопису та користувачі соцмереж мають можливість спостерігати за дискусіями та суперечками, які виникли навколо розпорядження міського голови №93 від 10 травня 2016 року «Про створення робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, проведення обліку суб’єктів господарської діяльності та само зайнятих осіб щодо сплати ними   податків і зборів, які спрямовуються до міського бюджету м. Новий Розділ».
  Зазначеним розпорядженням створено робочу групу, основними завданнями діяльності якої є забезпечення підвищення рівня соціальної захищеності найманих працівників та відповідальності роботодавців за використання їх праці; запобігання проявам «тіньової» зайнятості; забезпечення взаємодії правоохоронних та контролюючих органів з метою вжиття заходів впливу на роботодавців, які порушують вимоги чинного податкового та трудового законодавства; проведення роз’яснювальної роботи серед роботодавців щодо дотримання ними вимог чинного законодавства в частині використання найманої робочої сили та запобігання фактам неофіційних трудових відносин.
  Звертаємо увагу, що утворена робоча група не здійснює контролю, оскільки органи місцевого самоврядування не є контролюючими органами державної виконавчої влади, а тому застосування Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» є недоречним. 
  Як вбачається з Положення про робочу групу з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, проведення обліку суб’єктів господарської діяльності та самозайнятих осіб щодо сплати ними   податків і зборів, які спрямовуються до міського бюджету м. Новий Розділ, робоча група вправі: одержувати статистичну інформацію та інші дані від підприємств, установ, організацій та самозайнятих осіб для забезпечення результативної діяльності;  делегувати своїх представників для участі в обговоренні питань соціально-економічного  розвитку і трудових відносин в органах державної виконавчої влади; заслуховувати роботодавців щодо дотримання вимог чинного законодавства; аналізувати наявну інформацію, якою володіють органи Пенсійного фонду та Державної фіскальної служби, з метою встановлення обставин, які можуть свідчити про використання найманої праці без належного оформлення трудових відносин та/або виплати  зарплати менше встановленого законодавством розміру; надавати пропозиції до органів виконавчої влади щодо легалізації заробітної плати та зайнятості населення; на виконання рішень робочої групи зобов’язати контролюючі органи здійснювати перевірки на підприємствах, установах, організаціях, у фізичних осіб-підприємців та самозайнятих осіб в частині дотримання податкового та трудового законодавства;  проводити облік суб’єктів господарської діяльності та громадян щодо сплати ними податків і зборів, які спрямовуються до місцевого бюджету; вживати заходи з виявлення суб’єктів господарської діяльності та  громадян, які займаються торгівлею в непридатних для цього місцях, розміщувати інформацію про діяльність робочої групи в засобах масової інформації.
  Таким чином робоча група проводить лише інформаційну, роз’яснювальну та аналітичну роботу. З метою забезпечення реалізації гарантій оплати праці, погашення заборгованості з виплати заробітної плати та своєчасного надходження до бюджету податку з доходів фізичних осіб робочою групою  проводиться відповідна роз’яснювальна робота.  Варто усвідомлювати те, що без цивілізованого оформлення взаємовідносин, економлячи на податку з доходів, працівники втрачають набагато більше – це і трудовий стаж, і пенсійні внески, і відсутність будь-яких прав у разі конфлікту з роботодавцем.
  Тіньова зайнятість не відповідає довготерміновим інтересам і самих підприємств. Вона спричиняє формування досить великого прошарку населення, зацікавленого у збереженні економічних деформацій, виробляє звичку жити за шахрайськими законами, знижує трудову активність працюючих, руйнує моральні принципи. Відмова підприємців від виплати зарплати „в конверті” стане проявом здорового прагматизму, від якого певні дивіденди отримають вони самі. 
  Відповідно ст. 64 Бюджетного кодексу України податок на доходи фізичних осіб, який сплачується (перераховується): податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі; податковим агентом - фізичною особою, зараховується до відповідного бюджету за місцем реєстрації такої фізичної особи у органах доходів і зборів; фізичною особою, яка отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, зараховується до відповідного бюджету за податковою адресою такої фізичної особи. Звідси – кошти на фінансування робіт по благоустрою міста, ремонтних робіт у школах, садочках, лікарні, житлових будинках чи інших потреб міста.
  За умови легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення виграють усі - працівники, роботодавці, мешканці міста. Однак, на жаль, необхідна роз'яснювальна робота та розуміння громади. 
Автор статті упереджено та односторонньо підійшов до висвітлення проблем малого бізнесу та дотримання прав і законних інтересів мешканців нашого міста, поставивши під  сумнів законність діяльності органу місцевого самоврядування, а тому вважаю статтю заангажованою. 
  Мирослав ЛЕПКИЙ, перший заступник міського голови

Категорія: Газета №34 (№1087) | Додав: Roman_Zotenko (11.10.2016)
Переглядів: 10
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Реклама
 



 
Copyright R. Zotenko © 2014-2016