Правда про освітні сенсації або друга сторона медалі - Газета №37 (№1090) - Архів за 2016 рік - Каталог статей - Редакція газети "Вісник Розділля"
 
Меню сайту
Категорії розділу
Газета №1 (№1054) [7]
Газета №2 (№1055) [7]
Газета №3 (№1056) [12]
Газета №4 (№1057) [22]
Газета №5 (№1058) [22]
Газета №6 (№1059) [11]
Газета №7 (№1060) [21]
Газета №8 (№1061) [20]
Газета №9 (№1062) [24]
Газета №10 (№1063) [16]
Газета №11 (№1064) [18]
Газета №12 (№1065) [18]
Газета №13 (1066) [15]
Газета №14 (№1067) [13]
Газета №15 (№1068) [24]
Газета №16 (№1069) [19]
Газета №17 (№1070) [19]
Газета №18 (№1071) [17]
Газета №19 (№1072) [14]
Газета №20 (№1073) [19]
Газета №21 (№1074) [19]
Газета №22 (№1075) [19]
Газета №23 (№1076) [16]
Газета №24 (№1077) [10]
Газета №25 (№1078) [19]
Газета №26 (№1079) [10]
Газета №27 (№1080) [9]
Газета №28 (№1081) [7]
Газета №29 (№1082) [7]
Газета №30 (№1083) [6]
Газета №31 (№1084) [8]
Газета №32 (№1085) [5]
Газета №33 (№1086) [9]
Газета №34 (№1087) [17]
Газета №35 (№1088) [14]
Газета №36 (№1089) [14]
Газета №37 (№1090) [13]
Газета №38 (№1091) [11]
Газета №39 (№1092) [15]
Газета №40 (№1093) [14]
Газета №41 (№1094) [12]
Газета №42 (№1095) [17]
Реклама
Статистика
Каталог статей
Головна » Статті » Архів за 2016 рік » Газета №37 (№1090)

Правда про освітні сенсації або друга сторона медалі

  2016 рік - ювілейний для нашого навчального закладу. 60 років тому 01.09.1956 р. перші 20 учнів переступили поріг Новороздільської СШ №1. 
  У 2000 р. школа реорганізована шляхом ліквідації у Новороздільську гімназію та ЗОШ  І-го ступеня.
  У 2010 р. - утворено НВК «Лідер» «гімназія- загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови» з відкриттям класів більш раннього ступеня розвитку, які згодом перейшли у групи короткотривалого перебування дітей 5-річного віку для здобуття дітьми обов’язкової  дошкільної освіти. 
  За 6 років змінювалась нормативно-правова база з питань освіти. Відділ освіти не створив жодного документу для її упорядкування не лише по НВК, але й по інших навчальних закладах.
  23.08.2016р. навчальному закладу присвоєно ім’я нашого випускника Володимира ТРУША, який героїчно загинув при виконанні громадянського обов’язку  в  зоні АТО, та затверджено Статут навчального закладу у новій редакції. Здавалось би, це – велика подія як для навчального закладу, так і для міста, саме у цей ювілейний рік . Але, як виявилось, щось не так. Відділ освіти вирішив, що досить першому бути першим. Нема грошей. Треба економити і економія має торкнутися найстаршого в місті навчального закладу, незважаючи на його досягнення. Звісно, сюди треба вкласти мільйони. А де їх узяти ? Простіше закрити, але не просто так закрити, а замаскувати, щоб громада не здогадалась: почати з «екскурсій» по навчальному закладу, щоб показати контраст обдертої вичовганої тисячами черевиків  підлоги та блискучого паркету і щоб про це говорили ті, хто це бачив. Потім потихеньку підбиратись знизу і закривати, закривати, закривати…
  Відділ освіти швидко знайшов спільну мову з виконкомом та головою бюджетної комісії (він же директор ЗШ  №5). Один пообіцяв своїм школу перетворити на гімназію, інші шукали, де б заробити і на чому зекономити. А керівник відділу освіти викидала свою внутрішню, нічим не пояснювану неприязнь, до повного несприйняття директора НВК. І почалися гоніння і несамовитий тиск на навчальний заклад.
  Протягом року відбулося ряд зустрічей з владою. Деякі нагадували як у фільмах   про гестапо: запис промов на диктофон, запис на камеру і т. д.
  Влада забула про демократію та про те,  що ми найняли її для управління містом і забезпечення його життєдіяльності. Натомість 9 місяців боротьби з НВК «Лідер», а тепер НВК імені Володимира Труша.
«Блаженний чоловік, який не взяв участі в раді безбожних, не став на дорогу грішних. Не сів на престолі з губителями» (Пс. 1.1)
  Мене, як директора,  звинувачують у тому, що я не пішла з владою на співробітництво. Ось чого у мене хотіла влада:
1) перевести початкові класи у будівлю гімназії, буцімто там є 17 вільних класів. Як виявилось, новий начальник  відділу освіти не вміла порахувати:  усього 38 приміщень. З них: 26 класних кімнат - у гімназії (2 комп’ютерних класи, 1 фізкабінет, 1 хімкабінет, 1 учительська, 1 кабінет директора, 1 музей, 1клас хореографії, 13 гімназійних класів, 1 методкабінет і 4 класи на поділи), решта 12 класів займають початкові класи (8 класних кімнат, 1 спортивний клас, 1 комп’ютерний клас, 1 музичний клас, 1 клас англійської мови).
  І цей «пунктик» відпав після зустрічі з владою 17.08.2016р. !
  2) Забрати поглиблене вивчення англійської мови у початковій школі.
  Відповідно до Статуту - це компетенція ради навчального закладу, а не директора. У червні на виконкомі було прийняте рішення формувати групи при поділі англійської мови у НВК та СШ №4 по 9, а не по 8 учнів. Все вирішилося само собою у класах, де було 24 учні. З трьох груп стало 2.Таким чином зекономлено 6 груп, тобто 1 ставку.  Як виявилось, після 1-го вересня треба було забрати усе, залишивши 1 год. на тиждень без поділів. Додавання 1 години з варіативної частини не рятує ситуацію, бо клас не ділиться. Додати ще й гурток - неможливо, бо 20% годин забрано тим же виконкомом.
  Начальник відділу освіти, голова бюджетної комісії та заступник міського голови міцно ухопилися за цей «пунктик»:   «Тут закрити. Там відкрити» - під таким гаслом розпочали новий наступ.
3) Закрити групи короткотривалого перебування дітей 5-річного віку.
  Це питання було зняте у лютому 2016 р. Міський голова дав відповідь батькам з опублікуванням у пресі та на сайті міської ради, що закриття груп міська рада не планувала, а лише поставити лічильники. Але, як виявилось, у міського голови коротка пам’ять.
  22.08.2016 р. він викликав комісію зі Львова,  яка протягом півгодини «розібралась» з усім, позакривала роти тим, хто мав іншу думку і дала свої рекомендації, але це не стосувалося цього навчального року. Письмовий варіант прийшов 26.08.2016 р. і має рекомендаційний характер.
  Вердикт такий: групи короткотривалого перебування можуть бути і в ДНЗ (ми ніколи цього не заперечували і пропонували внести зміни у статут одного з ДНЗ, але оскільки у ДНЗ немає місця, то залишили ці групи на території НВК. Відділ освіти не спромігся на таку річ), але нащо їх взагалі, коли є місця у садках. Вищезгадане тріо, навіть не моргнувши, обдурило львівську комісію. «Усіх дітей у ДНЗ!» - таке було наступне гасло. Але у садках платно.  А у НВК  дошкільна освіта забезпечувалась міською радою згідно закону – безкоштовно і коштувала всього 1 мінімальну зарплату вихователя (на рік 15000 грн.). Чим платити за садок тим матерям, які не працюють або є з ким бути удома, якщо дитина постійно хворіє і після кожного відвідування садка затяжні ускладнення? І більшість махнула рукою, бо не усвідомлює обов’язковості дошкільної освіти, що зможе - зробить вдома і на гуртках «Малятка».
На сьогодні 53 дитини не приступило до занять і не здобувають дошкільної освіти. Хто має за це відповісти?
У жовтні 2015 р.педколектив на педраді розглянув питання створення третього структурного підрозділу при НВК - дошкільного. Я записалась на прийом до попереднього начальника департаменту освіти ЛОДА  п. Небожук О.І. з приводу вирішення цього питання. Пані Олександра наголошувала, що ні в якому разі не закривати групи: у нас же на черзі близько 500 дітей (ще тоді колишній  начальник прагнув групи закрити, бо, мовляв, ми їх створили лише, щоб забезпечити собі набір. Це неправда, оскільки щороку у нас проходили навчання по 5-6 дітей, що йшли у школи міста. Це легко перевірити. А ще до нас приводили дітей з сусідніх сіл - потенційних членів можливої територіальної громади).
  Юрист департаменту ознайомився зі статутом  тоді ще НВК «Лідер» і зробив висновок, що наш статут цілком відповідає чинному законодавству  і порадив вилучити слова «може бути створений…», а залишити: «ІІІ структурний підрозділ - дошкільний» і подати на сесію як статут у новій редакції. Колишній начальник відділу освіти це відхилив до прийняття нового закону «Про освіту». Пропозиція приєднати групи до ДНЗ теж не знайшла підтримки. Крім того, упиралась завідувачка ДНЗ №2 (з іншими не розмовляли).
  На зустрічі 17.08. 2016 р. начальник відділу освіти Панчишин Г.Ю. разом із першим заступником міського голови Лепким М.П. обіцяли створити на базі груп, залучивши гуртки «Малятка», центр розвитку дитини. Виявилось, що у панства слова – горобці. 
  А чи розуміє начальник відділу освіти, яку вона взяла на себе відповідальність, видавши наказ від 30.08.2016р., котрим закрила групи і зобов’язала мене внести зміни у статут до 1.09.2016 р. (увага, за 2, не за 20 днів!),  вилучивши поглиблене вивчення англійської мови. І чого їм так ріже слух тота англійська? Мабуть, добре їм залили учителі сала за шкірку, коли вони ще вчилися у школі.  Панове, та тепер OXFORD ! Без поглибленого вивчення учителі вчать дітей за одним підручником два роки. То як вони зрівняються за таких умов зі своїми ровесниками з інших країн?
А перед тим, 08.08.2016 р. навчальному закладу було запропоновано вилучити з назви «…поглибленого вивчення англійської мови». У цей час на сайті знаходився статут у новій редакції. Я зібрала раду навчального закладу, батьківський актив, педагогів, що на той час були у місті. Колектив проголосував, щоб ці слова не вилучати. Начальник вважала, що я повинна була б вплинути на колектив, щоб одержати те рішення, якого вона домагалась. Отже, всі біди від мене. Сесія міської ради 23.08.2016 р. прийняла статут у новій редакції,  поданий новим начальником відділу освіти, де збережена назва «…загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови». У законі «Про повну загальну середню освіту», ст. 9: типи навчальних закладів «спеціалізована школа - загальноосвітня школа  з поглибленим вивченням окремих предметів». При оформленні печаток слід писати «спеціалізована», що і було запропоновано у новій редакції статуту, поданого до міськради ще у травні попереднім начальником освіти. 
  До речі, рішення 9  сесії видали на руки після мого письмового звернення на 5-ий робочий день, а статут о 17.45 год 31.08.16 р. після закінчення робочого дня, потім ще треба було провести реєстрацію статуту у відділі юстиції.
- Хай чекають, я читаю ,- так заступник мера демонстрував свою владу.
  А ще одним наказом, виданим заднім числом від 05.09.2016р. (вхідний 14.09.2016р.), що стосувався вже неіснуючої на той час установи НВК «Лідер», яким вимагала змінити навчальні плани і внести зміни у статут. Це у яких нормативних документах написано, що навчальні плани можна змінювати і затверджувати серед року?  І якщо змінити статут після 1  вересня, то  він піде у дію з 1.09.2017 року. Про це теж пані начальник не відає, а разом з нею і компанія. І, врешті, хто буде платити за реєстрацію - 410 грн., за печатки  більше 500 грн? Нами лише 06.09.2016 р. внесено 410 та 456 грн. (знижка 20%), а про повернення коштів начальник мовчить.

  22.09.2016р. виконком подав на сайт свою версію нашого статуту і хоче, щоб депутати скасували проголосований ними статут 23.08.2016 р. То що, тепер так модно, щоб статут кожного навчального закладу переголосовувався двічі? На противагу статут однієї з шкіл жодного  разу не витримував  термін 20 днів і переголосовувався двічі, бо приймався поспіхом під тиском голови бюджетної комісії, базувався на неправдивій інформації про поглиблене вивчення хімії та біології, якого не було насправді, та мав перехід на нові навчальні плани, що потребувало додаткового фінансування. А може панство плутає поглиблене з профільним? Там, як відомо, були коледжійні класи, де предмети вивчалися на рівні стандарту. Варіативна складова була заповнена «догляд за хворими» і т.д. Звідкіля така прихильність до спритного директора?  І за що так засвітило зелене світло на його дорозі? Може, за майже 3000-не місце у рейтингу ЗНО, або за провалені медалі, або за оренду спортзалу флорболістам? Або за тренажерний зал, який ще не відкрився? Я не здивуюся, що начальник ще й грамоту МОНУ  випише. Оце так догодив начальниці!
  Неозброєним оком видно використання своєї депутатської посади - голови бюджетної комісії на користь очолюваного ним навчального закладу. Ми не проти, створюйте, але не руйнуйте вже створене до вас, бо робота тут налагоджена багатьма попередніми поколіннями і залишила тут добру ауру.
  У своїй роботі начальник міського  відділу освіти  уміло використовує шантаж, залякування, погрози у розмові не лише зі мною, але й з заступниками та батьками, котрі почуваючись ошуканими, звернулись з листами у різні інстанції, у тому числі і до мене.  Дали дітей у школу з поглибленим вивченням. А через два тижні раптом змінюють навчальний план!!!

  Згідно плану здачі документації наш навчальний заклад подавав документи 5.09.2016р. Тарифікація початкової школи не була  прийнята. Тоді я 9.09.2016р. дала супровідний лист з копією навчального плану, затвердженого 22.06.2016р. Панчишин Г.Ю., пакет з тарифікацією, складеною відповідно до цього плану і просила погодити, оскільки ці документи відповідають чинному статуту. Питання залишилось без відповіді. Хтось нарозумив начальницю видати вище згаданий наказ 14.09.2016р., датований 5.09.2016р.   14 вересня о 17.00 з телефонної трубки полетіли в черговий раз погрози з вимогою переробити плани та тарифікацію. На нараді адміністрація вирішила піти на поступки (знаючи, що затверджені плани 14.09. 2016 не матимуть юридичної сили для тарифікації від 01.09.2016), щоб навчальний процес пішов у нормальне русло. Ми передали пакет до відділу освіти, але Панчишин, на щастя, не було. Я мала час до 10.00 ранку і 15 вересня ранком   о 8.30 я попросила економіста віддати мені мої документи, які ще не були затверджені, і повернулась на роботу. Я не могла зрадити навчальний заклад. Усім своїм підлеглим наказала не подавати інших документів, бо відділ освіти має навчальні плани і тарифікацію, що відповідає статуту, а нас просто шантажує.
  Проте під тиском начальниці головний спеціаліст відділу освіти підписала навчальний план датою 14.09.2016р. 
19.09.2016р. надійшов новий лист з відділу освіти з новими погрозами, дали час до 12.00 год 20.09.16р. і заступник,  котра виконувала обов’язки директора, перевищивши свої повноваження, подала документи  за місцем вимоги.
  Так що це не вибрики, а детективна історія, пане редактор газети, і не вам ставити діагнози.
  * * *
  А тепер щодо присвоєння імені навчальному закладу. Тут своя історія.
  Ми готувалися до прийняття рішення від часу, коли прийшла сумна звістка. Спільна молитва, свічка пам’яті до 9-ти днів, виховні години. 
  2.02.2016р.трудовий колектив прийняв рішення про присвоєння імені навчальному закладу та розміщення на фасаді будівлі гімназії меморіальної дошки пам’яті Володимира Труша. Зібрали необхідні документи і подали у міську раду. Через місяць нам повернули документи, щоб ми їх подали через міський відділ освіти . Відділ освіти  довго думав над цим і 11.05.2016р. подав до міської ради подання і пакет необхідних документів. У 22 каб. вони розписані на Лепкого М. П. На виконкомі 18 травня питання не розглядалося - Лепкий пішов у відпустку. На сесію 22 червня  не було включене до порядку денного 24.06.2016 я почала шукати документи. Лепкий сказав, що дав начальнику відділу з питань гуманітарної політики Єсауленко О.П., котра теж пішла у відпуску. По поверненні з відрядження з Польщі, 11.07.2016р. я почала нові пошуки. Лепкий не пам’ятав,  кому їх дав. Я обійшла 7 кабінетів міської ради і не виявила документів. Юрист підтвердила, що був весь пакет, але повернутий Лепкому. Коло замкнулося. Тоді я поновила документи (крім заяви  працівників - усі були у відпустках). Доповіла наступного дня на засіданні комісії з питань огляду навчальних кабінетів. Просила, щоб міський голова призначив позачергову сесію на 23.08.16р. Увечері мене повідомили про згоду міського голови.
  До сесії було проведено засідання ради, збори батьківського активу навчального закладу. Збори трудового колективу, як зустріч з владою. У зв’язку зі зміною назви необхідно мати кошти на реєстрацію статуту, виготовлення печатки, вивіски. Крім того, треба було б ще й побілити частину фасаду.  Міський голова відмовився віднайти кошти. Відділ освіти теж. 


  Зверталися до підприємців, підприємці Лінська Л.Я., Балик В.Ф. допомогли, за що ми їм дуже вдячні, бо депутати проголосували, що усі витрати, пов’язані зі змінами, покласти на навчальний заклад. Гімназисти провели акцію «Червоний мак - квітка пам’яті героїв»,  і теж зібрано певну суму грошей для оформлення кутка Володимира Труша у музеї.
  9.09.2016р. відбулись урочистості з нагоди посвячення меморіальної дошки.
  * * *
  Влада дуже часто нам повторює, що ми перевитратні і нас утримують за кошти інших навчальних закладів. Це хитра політика залякування та роздору між ЗНЗ. Неправильний розподіл субвенції. Влада має забезпечити життєдіяльність всіх навчальних закладів і спрямувати кошти на захищені статті. Вчитайтесь нарешті у закон. Ми не на базарі, шановні, торгуємося, де учень дешевший, а де дорожчий. З таким підходом - «він має гроші, бо має учнів» - ваше тріо закриє усі школи. 
  У місті немає концепції розвитку освіти. Є лише руйнування здобутків та напрацювань за минулі роки. До речі, нещодавно керівник відділу освіти, очевидно з подачі голови бюджетної комісії (чи директора ЗШ №5) та за повної підтримки влади оприлюднила ще одне ноу-хау: ніби фінансування шкіл проводиться пропорційно кількості учнів, виходячи з розрахункової цифри витрат на одного учня. Це - повна нісенітниця! Субвенція на освіту приходить з верховного бюджету міському однією сумою і завдання влади, розраховуючи бюджет міста, забезпечити належне фінансування, в тому числі установ освіти відповідно до їх розрахункових потреб.
  Влада каже: «Нам не треба англійської, бо у нас вже є СШ №4». Так, вам не треба, але дітям треба. У СШ №4 є лише англійська. Решту предметів, таких як математика, фізика, хімія, біологія, треба наздоганяти на репетиторстві. А у нас профіль + англійська.
  Відстань до школи не має перевищувати 500 м. То для чого дитині долати 2 км, коли поруч є школа, у якій забезпечено усі умови. 
  Ще одна вичурна ідея влади:  будівлі, які є на балансі у НВК за адресою Грушевського, 16-18, де вчаться учні початкових класів з 1994 року, а раніше тут був дитячий садок, віддати під громадські організації. Але ви, п.Лепкий, не пишете, де подінете 188 учнів початкових класів. Групи ви закрили наказом від 30 серпня, про закриття школи не йде мова. Вони що, просто розчиняться між учнів ЗШ №№2,3,5? Оце так! То Ви думаєте, що закрили групи і забрали англійську, то ми дітей не наберемо? Ви забули про право батьків вибирати навчальний заклад.  Прийнято протизаконне рішення виконкому від 24.06.16р. про запис до школи дітей зі своєї закріпленої території.  Місто поділене на три мікрорайони. Як вижити іншим школам, адже на конкурс ви не відпустите жодного учня ? 
  * * *
  Шановні батьки! Кращих умов для учнів початкових класів, як у НВК, у місті немає.  Повірте, я була в усіх школах. Замкнена територія. Діти одного віку, у кожному класі є свій туалет, кожна дитина має свій рушничок та мило, свою шафку. Кожен клас має ігрову кімнату. Тут є свій комп’ютерний клас, спортивна кімната. Музичний кабінет. Їдальня в окремому корпусі. Усі будівлі 1-2-поверхові. Усе за правилами санстанції. І працюють тут висококваліфіковані та добросердечні педагоги.
  З 1994р. школа утримувалась за кошти батьків. У 2015 р. - мікропроект «Капремонт даху» та завершення мікропроектів з облаштування комп’ютерного класу та груп короткотривалого перебування. 2016р. - встановлення трьох приладів обліку тепла. Ще трошки спільних зусиль і ми відновимо цей справжній дитячий рай. А тепер, шановні, влада вирішила цей рай віддати громадським організаціям. А хто буде платити? «Тавор», яким ви так заопікувались, платить за 151 кв.м всього 31 грн.!!!  Застановіться, подумайте. Може, треба спитати дозволу у депутатів, чи вони для вас теж ніщо? Прочитайте добре документи. Будівлі ДНЗ можна використовувати лише для освітньої діяльності  або відновити ДНЗ (2.06.2016. Лист МОНУ «Про розширення мережі ДНЗ» Хобзей П.К.)

  А ще про подвійні стандарти. У червні начальник викликала мене з приводу індивідуального навчання. У нас, бачите, хлопчик- інвалід ДЦП навчається 8 років. Не має права, бо не засвоює гімназійну програму. Перевели у іншу школу, не дивлячись, що з ним у класі учиться його рідний брат. Згодом виявилося, що у дружини одного з депутатів «випало » через це 4 год. І через короткий термін вимоги змінилися: хлопчик-інвалід повернувся назад у НВК. Або ще: Виконком прийняв рішення про наповнення класів, а начальник їх, не знаю чи самовільно, порушує: перші класи - 39 - два класи. 10-ті класи: 32 учні – два класи і т.д.  Чомусь не враховують до мікрорайону ЗШ №3 дітей, що живуть у с. Берездівці (вони усі там з 1-го класу, учні 10-х класів - с. Гранки-Кути). Таких прикладів є багато. А ще свіжий -  одну школу, котра має найвищі результати навчально-виховного процесу, защемлюємо по усіх параметрах, а іншій, де медалісти зійшли з дистанції, результати ЗНО не увійшли у рейтинг навчальних закладів Львівщини, даємо зелене світло. І робимо це за невідомими критеріями, а так, з особистих симпатій чи з особистої вигоди. Відома цитата одного з депутатів: «Я не жадний - поділюся».
  Влада кинула яблуко роздору між школами та запустила руйнівну програму «розділяй і властвуй». І на то ми є громада, щоб зупинити її руйнівну дію.

  Від мене влада зажадала звіту. І з чого би то? Чим проштрафилася?  Звіт директора ЗНЗ відбувається щороку відповідно до нормативних документів МОНУ у червні-серпні згідно графіку. Цього навчального року звіт відбувся 7.06.2016р. Якщо громаді буде цікаво - коротко викладу.
  Я на посаді директора з 1.09.2014р. Педстаж 39 років. Стаж на керівній посаді - 17 років. Маю вищу освіту за двома напрямками: «учитель математики та фізики» і «учитель християнської етики, катехит». Володію комп’ютером та сучасними методами та формами навчання. Постійно вчуся та спонукаю своїх колег. Мої сильні сторони  - чесність, відвага, стійкість, справедливість та творчість Стиль керівництва – демократичний. Завжди займаю активну життєву позицію. Люблю створений Богом світ та людину в ньому. Не злопам’ятна, прощаю усіх. Тісно співпрацюю з психологопедагогічною службою навчального закладу.
  Пішла на посаду директора. щоб надати навчальному закладу нової сили у розвитку разом зі своїм колективом.
За час моєї роботи освоєно коштів більше, як півмільйона. В тому числі: через мікропроекти 510 тис. грн, з них з обласного бюджету - 201тис. кошти міської ради - 283 тис.грн,  26 тис - кошти громади, 60 тис. коштів, зароблених навчальним закладом від оренди.
  Участь у конкурсах мікропроектів беремо з 2010р.
  Але, як цього року, такої активної протидії влади не відчували.
  Бюджетна сесія своїм рішенням виділила нам 77 тис.грн. для участі у конкурсі для співфінансування мікропроекту «Часткова заміна вікон у будівлі гімназії». Ця будівля здана в експлуатацію 1.09.1956р. і давно потребує капремонту. Заміна шиферного покриття відбулась у 1987р.,з цього часу було виділено 75 тис.грн. на ремонт сходів, які зовсім розсунулися на той час. А від асфальтового покриття залишилась лише назва.
  Перша моя неспівпраця з теперішньою владою проявилась у тому, що я відмовилась укласти угоду з КП «Розділжитлосервіс» про виконання робіт по мікропроекту. Процес переговорів тривав майже місяць. Я заручилась підтримкою депутатів і ми вистояли. Проте  кошторис переробили на закупівлю максимуму -38 шт. вікон. Ще одне вікно докупила батьківська громадська організація. Формування відкосів теж лягло на плечі батьків за їх гроші. Сума теж немала - більше 30 тис. грн. Документи пішли у казначейство аж 24.06.2016р. Щоб цей процес відбувся, я провела у міській раді рівно 4 год. Щоб потрапити на прийом до мера, мені треба була просидіти у приймальні півтори години, бо мер і два заступники радяться. І такі наради у них щодня.
  30% виділеної суми від міста (близько 30 тис.) прийшли на рахунок на початку липня, решту 120 тис. оплачувала фірма, з якою уклали угоду. Вікна привезли о 18.00 год. 29.07.16р. Монтаж тривав з 8 по 10 липня. Формування відкосів - з 12 по 30 липня. Всього встановлено 39 вікон у 13 класних приміщеннях. За період виконання робіт були проведені такі перевірки: 08.08.16 - мер та його заступники; 
  16.08.16 - три особи - п. Левчук, його співробітниця та представник групи ВО;
  25.08.16р.,30.08.16р.,   6.09.16р. - Лепкий, Панчишин, Пшик, Семерак, чотири директори, 4 голови батьківських комітетів сусідніх шкіл. Це відволікало, нервувало, заважало проводити роботи. Щось шукали. Винюхували, зазирали у всі точки підвалів та гаражів. В результаті - до кінця тижня викрали труби з одного із гаражів. Заступник водив за собою більше десятка людей, щоб перевірити як батьки використали свої кошти?  Мета одна: визнати, що школа не готова до початку навчального року. Ми стояли на своєму: ні, школа відкриється 1 вересня, встигнемо! Неймовірними зусиллями батьків та техперсоналу класи, у яких було зроблено ремонт, станом на 31.08.16р.на 24.00 були готові зустріти своїх учнів і 1.09.2016 розпочали день знань з відкритого уроку о 10.00 та проведенням урочистої лінійки.
  За словами міністра освіти п. Л. Гриневич, органи місцевого самоврядування повинні були підготувати школи до початку навчального року, а директори шкіл повинні були займатися впровадження нових програм та нових методів навчання. Ці перевірки дали своє  - відвернули увагу містян від головних насущних питань: робочі місця, створення територіальної одиниці, технопарк. Місто говорить лише про освітянські сенсації.
  Хтось написав на фейсбук: в освіті все налагоджено. Невже у місті немає інших проблем? Цікаво, кому це вигідно? Я сподіваюсь, що всім стало зрозуміло кому.
  * * *
  Який стан справ у навчальному закладі на сьогодні.
  508 учнів, 21 клас; 58 педпрацівників, перебувають у соціальній відпустці - 5. Основне ядро набрано на конкурсній основі у 2000р. при створенні гімназії. 
  Кадровий склад:
  Педзвання: «Учителів - методистів» - 7;
  «Старший учитель» - 14
  Спеціаліст вищої категорії - 40
  Спеціаліст першої категорії - 7
  Спеціаліст ІІ категорії - 3
  Спеціаліст - 8
  Навчальний заклад має 16-річний досвід проведення профільного навчання, яке у нас починається з 4 гімназійного класу. Поєднуючи з поглибленим вивченням англійської мови. Нами вироблений оптимальний варіант навчального плану і викладаємо цей предмет за програмами OXFORD.
  Першим кроком у побудові демократичної громадсько-активної школи та протидії корупції, створено батьківську громадську організацію «Лідер-Новий Розділ» з метою прозорого руху благодійних внесків та активної участі батьків у житті навчального закладу.  На Львівщині є дуже незначна кількість таких організацій.
  Стиль керівництва - демократичний. При навчальному закладі діє рада  НВК імені Володимира Труша, учнівське самоврядування. Виховна робота вміло вплетена у навчально-виховний процес.  Ми звикли радитися у вирішенні усіх питань, що стосуються змін у навчально-виховному процесі.
  За результатами олімпіад та конкурсів навчальний заклад посідає упродовж 16 років перше місце серед навчальних закладів міста.
  За результатами ЗНО - цього року ми проявилися на 365 місці серед 10000 шкіл України. Часом закидають про заслугу репетиторів. Не згодна, репетитор допомагає лише систематизувати вже вивчене за 11 років наполегливого навчання.
  Якби діти були необдаровані, такого результату ми б не дали, шановна пані начальнице. А конкурс - у вузах!
Аналогічні успіхи у спорті та мистецьких конкурсах.
  У навчально-виховному процесі активно працювала методична служба. Проведено більше 10-ти семінарів згідно плану міськво і не тільки. Серед них республіканського значення за Програмою Україна - Норвегія «Чесна гра» - здоровий спосіб життя-профілактика ВІЛ-СНІДу (жовтень 2014р.).
  За Програмою співпраці відносно угоди між навчальними закладами м. Поліце (Польща) та НВК – міжнародний семінар «Партнерство в освіті» (лютий 2016р.) реалізовано проект Україна- Естонія «Міксіке в Україні» (2015); Проект Україна- Швеція «Освіта для сталого розвитку» (2014-2016). Розпочата робота над проектом «Демократична школа» (Норвегія).
  Найсвіжіша інформація - засновано  LEGO- клуб та навчальний заклад включено у програму навчання учнів роботехніки та ознайомлення дітей з новими професіями. 
  Підготовлено документи для участі у конкурсі мікропоектів 2017р.
  Щодо зміцнення матеріально - технічної бази  та господарської діяльності:
  Реалізовано три мікропроекти: 
  1) «Відкриття двох додаткових груп короткотривалого перебування» - ремонт у спортивному класі із заміною підлоги. Спортивне обладнання, розвивальні ігри для дітей, три ноутбуки. 
  Підключено у мережу Інтернет 7 навчальних кабінетів гімназії та підключено до Інтернету два корпуси, де вчаться діти початкових класів. 
  2) «Крок за кроком до енергозбереження. Капітальний ремонт даху корпусу №1» - перекрито дах та встановлено ринви.
  3) «Капітальний ремонт. Часткова заміна вікон  на енергозберігаючі у будівлі гімназії» - 39 енергозберігаючих вікон.
Придбано 1 ноутбук, 1 мікропроектор  - виділено кошти з облбюджету.
  Обладнано музей та комп’ютерний клас у початковій школі. Завершено ремонт у фойє гімназії, котрий був розпочатий у 2009р. Зроблено ремонт у спортзалі гімназії, замінено двері.
  Відремонтовано ринви та цоколь у гімназії, побілено цоколь та частину фасаду гімназії, відремонтовано сходи у корпусі №1, туалет у корпусі №2, оновлено електричні щитки, пакетники, переведено на світодіодні лампи три класи із заміною проводки. Ліквідовано «септик» у підвалі та відремонтовано електропроводку. Замінено каналізаційні та водопровідні труби та підведено  гарячу воду до туалетів, зроблено ремонт у туалетах ІІ та ІІІ поверхів, встановлено кабінки, підготовлено до ремонту рекреаційні кімнати, відремонтовано огорожу та відновлено освітлення на подвір’ї гімназії. Проведено обрізку дерев та зрізано аварійні дерева згідно акту.
  Проведено поточні ремонти у класах. Значно покращилась матеріально-технічна база дошкільних груп. Зроблено ремонт у спорткласі початкової школи. Закуплено спортивний інвентар, обладнано комп’ютерний клас  та проведено капремонт даху корпусу №1. Відремонтовано туалет у корпусі №2, ліквідовано напівзруйновану аварійну будівлю та обрізано дерева на території початкової школи.
  Придбано інструмент, необхідний для виконання робіт та будівельні матеріали. Список можна продовжити.
Підкреслю, що на це все грошей з бюджету не залучали.

  Можу провести екскурсію  всім, кого це зацікавить.  Так, будівлі навчального закладу роки не пошкодували, але ми взяли курс, маємо чіткий план і, враховуючи свої можливості, людські та фінансові ресурси, з Божого благословення та підтримки громади навчальний заклад буде відреставрований.
Підсумовуючи - я горджуся цим навчальним закладом, що причетна до його створення і до його успіхів.
  Євгенія ЧЕРНЮХ, директор Новороздільського НВК імені Володимира Труша

  Від редакції: колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Точка зору редакції «ВР» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Категорія: Газета №37 (№1090) | Додав: Roman_Zotenko (01.11.2016)
Переглядів: 22
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Реклама
 



 
Copyright R. Zotenko © 2014-2016