Меню сайту
Категорії розділу
Газета №1 (№1054) [7]
Газета №2 (№1055) [7]
Газета №3 (№1056) [12]
Газета №4 (№1057) [22]
Газета №5 (№1058) [22]
Газета №6 (№1059) [11]
Газета №7 (№1060) [21]
Газета №8 (№1061) [20]
Газета №9 (№1062) [24]
Газета №10 (№1063) [16]
Газета №11 (№1064) [18]
Газета №12 (№1065) [18]
Газета №13 (1066) [15]
Газета №14 (№1067) [13]
Газета №15 (№1068) [24]
Газета №16 (№1069) [19]
Газета №17 (№1070) [19]
Газета №18 (№1071) [17]
Газета №19 (№1072) [14]
Газета №20 (№1073) [19]
Газета №21 (№1074) [19]
Газета №22 (№1075) [19]
Газета №23 (№1076) [16]
Газета №24 (№1077) [10]
Газета №25 (№1078) [19]
Газета №26 (№1079) [10]
Газета №27 (№1080) [9]
Газета №28 (№1081) [7]
Газета №29 (№1082) [7]
Газета №30 (№1083) [6]
Газета №31 (№1084) [8]
Газета №32 (№1085) [5]
Газета №33 (№1086) [9]
Газета №34 (№1087) [17]
Газета №35 (№1088) [14]
Газета №36 (№1089) [14]
Газета №37 (№1090) [13]
Газета №38 (№1091) [11]
Газета №39 (№1092) [15]
Газета №40 (№1093) [14]
Газета №41 (№1094) [12]
Газета №42 (№1095) [17]
Газета №43 (№1096) [16]
Газета №44 (№1097) [9]
Газета №45 (№1098) [17]
Газета №46 (№1099) [19]
Газета №47 (№1100) [15]
Газета №48 (№1101) [12]
Газета №49 (№1102) [23]
Реклама
Дошка оголошень
[20.09.2017]
Робота. СТО «MAKTEST Дизель Центр» потребує на роботу
[20.09.2017]
КП «Розділжитлосервіс» Новороздільської міської ради запрошує на роботу:
[06.09.2017]
В Новороздільську ДЮСШ  потрібен тренер з волейболу (хлопці)
[01.09.2017]
Запрошуємо на роботу
[30.08.2017]
Куплю "Газель", "Валдай" або "Соболь"
[30.08.2017]
У кафе-бар «У Расіма» (м. Новий Розділ, пр.. Шевченка, 15) Потрібні на роботу:
[23.08.2017]
Молода сім’я винайме квартиру у Новому Роздолі.
[08.08.2017]
Запрошуємо на роботу Поварів та помічників повара, офіціантів.
Статистика
Каталог статей
Головна » Статті » Архів за 2016 рік » Газета №39 (№1092)

Об’єднана Новороздільська територіальна громада – основна мета сьогодення

  Процес реформування місцевого самоврядування в Україні поступово набирає обертів і насамперед вимагає ухвалення  нових законів та змін до вже існуючих, найважливіші серед них: Закон України «Про місцеве самоврядування», «Про адміністративно – територіальний устрій», «Про місцеві державні адміністрації» та інші загальні, галузеві та закони, що пояснюватимуть участь громадян – насамперед Закон України «Про вибори до органів місцевого самоврядування».
  Новий Розділ вже другий рік виступає ініціатором об’єднання з сусідніми сільськими та селищною територіальними громадами Миколаївського району, однак прорив відбувся в другій половині поточного року. На цьому шляху прийшлося долати безліч перешкод, як через недовіру з боку представників  територіальних громад, так і через недосконалість діючого законодавства з боку держави.
  На цьому етапі проведена величезна робота з територіальними громадами та органами державної виконавчої влади, на які законом покладена функція формування Перспективного плану об’єднання територіальних громад Миколаївського району та подання його на затвердження до Львівської обласної ради.
  На жаль, на даний час ще не вдалося переконати очільників Березинської міської та Роздільської селищної рад приєднатися до Новороздільської громади. 
  Натомість територіальні громади Берездовецької, Станковецької та Горішненської сільських рад проявили інтерес та виявили розуміння ситуації та викликів сьогодення, які є у нашій державі, але вимагали певних гарантій для захисту своїх інтересів в майбутньому об’єднанні, купуючи квиток «в один кінець», адже законодавчо жодного захисту на даний момент не існує, починаючи від недосконалої виборчої системи і закінчуючи незрозумілими перспективами діяльності  органів новоствореної ради.
  При такій ситуації в робочої групи виникла ідея розроблення Договору про добровільне об’єднання територіальних громад, в якому вдалося б заповнити  прогалини в законодавстві та започаткувати певні «правила гри» з метою захисту інтересів сільських територіальних громад, оскільки природно, що в раді громади у них буде значна меншість їхніх  представників. 
  Сьогодні точиться багато дискусій щодо вищезазначеного договору: чи він зможе реально допомогти сільським громадам в новому утворенні, чи цей договір не зазіхає на інтереси мешканців міської громади і де «золота середина»?
  Ці запитання, звичайно, слушні, але на них зараз важко відповісти однозначно.
  Але, як ми собі уявляємо таку ситуацію, коли міська громада має переважну більшість депутатів в об’єднаній раді громади, постійних комісіях ради, має більшість представників у виконавчому комітеті, а сільські мешканці стоять в стороні і лише спостерігають за тим, як приймаються рішення? Автоматично постає логічне запитання: хто ж захоче добровільно іти в таку «кабалу»?
  Спільна робоча група  (розробник цього проекту договору) виходила з того, що, по-перше, первинним носієм влади в Україні є людина, навколо якої будується уся система органів місцевого самоврядування, базовою ланкою яких є органи самоорганізації населення на рівні будинку, кварталу, району, міста, а в нових умовах – на рівні села.
Ця людина через систему органів місцевого самоврядування повинна мати можливість реально впливати на прийняття рішень. І в проекті договору це чітко реалізується. Мова йде не про обмеження прав міських мешканців, а про гарантії дотримання прав представників сільських громад.
  Гарантії сільським мешканцям жодним чином не можуть обмежити права міських, оскільки  ці гарантії  стосуються лише майна сільських громад, яким вони вправі розпоряджатися на свій розсуд.  
  По-друге: спільна робоча група виходила з досвіду забезпечення дотримання прав малих країн в Європейському союзі, адже це теж добровільне утворення різних за кількістю населення, територією та економічним потенціалом країн. Право вето кожної країни на рішення Європейського союзу – це основна гарантія дотримання прав малих країн. Ніхто ж не говорить, що, наприклад,  Португалія, скориставшись правом  вето на проект рішення, який був економічно вигідний Німеччині, обмежила права німців!? Тут потрібно переконувати португальців, а не кричати, що наші права порушені! Так і в громадах, якщо блокується певне рішення, то це не порушення прав іншої громади, а захист своїх прав – і  лише в діалозі, співпраці будуть прийматися компромісні рішення, які будуть влаштовувати усіх.   
  Звичайно, проект договору не є догмою, певні положення можна уточнити, але це повинно бути зроблено за погодженням усіх учасників об’єднавчого процесу.
  Питання ухвалення договору винесено на розгляд сесії  Новороздільської міської ради 21 жовтня 2016 року, на якій депутати висловлять свої зауваження. Вважаю, що на цій сесії проект договору слід прийняти за основу, а остаточне рішення ухвалити після доопрацювання та узгодження певних моментів на спільній сесії міської та сільських рад, тобто скористатися слушною пропозицією, яка пролунала на громадському обговоренні від пана Михайла Сорокманюка, голови Громадської ради.   
  Іншого шляху, крім об’єднання населених пунктів в об’єднані територіальні громади, в Україні немає. Це наша історична місія — змінити країну, дати шанс своїм дітям і внукам жити за іншими, вищими стандартами!
  Андрій МЕЛЕШКО, міський голова

Переглядів: 40
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Реклама
Пошук
gotivkovi_krediti_bojkivshhina.jpg
 


Адреса редакції:  81652, м. Новий Розділ, Львівської обл., вул. Грушевського, 37.
Видається з 1990 року. Газета виходить щоп’ятниці.
Реєстраційне свідоцтво 
ЛВ № 102 від  4 березня 1994 р.
Тел. (03261) 3-12-89, 093-706-32-95

 
Copyright "Вісник Розділля" © 2014-2017