Меню сайту
Категорії розділу
Газета №1 (№1054) [7]
Газета №2 (№1055) [7]
Газета №3 (№1056) [12]
Газета №4 (№1057) [22]
Газета №5 (№1058) [22]
Газета №6 (№1059) [11]
Газета №7 (№1060) [21]
Газета №8 (№1061) [20]
Газета №9 (№1062) [24]
Газета №10 (№1063) [16]
Газета №11 (№1064) [18]
Газета №12 (№1065) [18]
Газета №13 (1066) [15]
Газета №14 (№1067) [13]
Газета №15 (№1068) [24]
Газета №16 (№1069) [19]
Газета №17 (№1070) [19]
Газета №18 (№1071) [17]
Газета №19 (№1072) [14]
Газета №20 (№1073) [19]
Газета №21 (№1074) [19]
Газета №22 (№1075) [19]
Газета №23 (№1076) [16]
Газета №24 (№1077) [10]
Газета №25 (№1078) [19]
Газета №26 (№1079) [10]
Газета №27 (№1080) [9]
Газета №28 (№1081) [7]
Газета №29 (№1082) [7]
Газета №30 (№1083) [6]
Газета №31 (№1084) [8]
Газета №32 (№1085) [5]
Газета №33 (№1086) [9]
Газета №34 (№1087) [17]
Газета №35 (№1088) [14]
Газета №36 (№1089) [14]
Газета №37 (№1090) [13]
Газета №38 (№1091) [11]
Газета №39 (№1092) [15]
Газета №40 (№1093) [14]
Газета №41 (№1094) [12]
Газета №42 (№1095) [17]
Газета №43 (№1096) [16]
Газета №44 (№1097) [9]
Газета №45 (№1098) [17]
Газета №46 (№1099) [19]
Газета №47 (№1100) [15]
Газета №48 (№1101) [12]
Газета №49 (№1102) [23]
Реклама
Реклама
Дошка оголошень
[19.10.2017]
КУПЛЮ ГОРІХИ НЕ ЧИЩЕНІ. ДОРОГО
[18.10.2017]
Запрошуємо на постійну роботу ► швей ► чоловіків і жінок в розкрійний цех.
[18.10.2017]
Запрошуємо на роботу Продавців
[13.10.2017]
ТзОВ «НВП Корпорація КРТ» м. Новий Розділ Потрібні на роботу (досвід роботи не обов’язковий)
[13.10.2017]
КП «Розділжитлосервіс» потрібен на роботу
[11.10.2017]
ПРОДАМ ДАЧУ -  "Роздольне", 6 соток (земля приватизована)
[03.10.2017]
У місті Новий Розділ проводиться безкоштовна імунізація (вакцинація) домашніх тварин проти сказу
[29.09.2017]
Ремонт комп’ютерної техніки! Все для комп’ютерів!
Статистика
Каталог статей
Головна » Статті » Архів за 2016 рік » Газета №44 (№1097)

Андрій МЕЛЕШКО: «Коригування тарифів – про силу закону і гірку правду»

  У минулому номері «Вісника Розділля» (№ 43(1096) від 18.11.2016 року) надруковано рішення виконкому №266 від 15.11.2016 р. «Про коригування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій» і заяву фракції «Конкретних справ» у міській раді щодо прийняття виконавчим комітетом цього рішення із вимогою міському голові накласти вето на дане рішення. Тема тарифів взагалі надто делікатна і водночас глобальна, тому завжди є першочерговою. Отож за відповіддю і звернулися до міського голови А.Р. Мелешка. 

  - Андрію Романовичу, у тому ж минулому номері «Вісника Розділля»  ви надали коментар з приводу прийняття виконавчим комітетом рішення №266 від 15.11.2016 р. «Про коригування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій». Однак  частина депутатів міської ради вважає, що при прийнятті даного рішення була порушена процедура. 
  - Приймаючи рішення про підписання чи, навпаки, непідписання (накладення вета) рішення виконкому я, звичайно ж, зважував всі «за» та «проти». Врахував і наявні до проекту рішення службові записки працівників виконавчого комітету, які візували проект рішення, а також ті зауваження, які звучали на засіданні виконавчого комітету. І лише після того, як особисто переконався, що виконавчий комітет прийняв законне рішення, його підписав. 
  - Що стало кінцевим аргументом, який переконав Вас підписати рішення? 

  - Підставою для прийняття рішення виконавчим комітетом про коригування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій стало подання керівництва КП «Розділжитлосервіс» щодо необхідності проведення коригування діючого тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій з доданими розрахунками. Таке подання виконавчий комітет отримав 4 листопада 2016 року. Що спонукало керівництво комунального підприємства, яке є виконавцем вказаних послуг, вдатися до такого кроку? Насамперед, зростання рівня мінімальної заробітної плати (в діючому тарифі розмір мінімальної заробітної плати зафіксовано станом на 2013 рік – це  1147 грн., станом на жовтень 2016 року – 1480 грн. Різниця у 333 грн., вважаю, суттєва), зменшення ставки єдиного соціального внеску (нараховувався за ставкою 38,6%, а згідно діючого законодавства 22 %. Коригування – на  16,6%) та підвищення вартості електричної енергії. Це саме ті складові, які найбільше впливають на фінансово-господарську діяльність підприємства та, в результаті, відображаються на життєдіяльності міста, його санітарному стані та ін. Не потрібно забувати, що в комунальному підприємстві працюють наші ж мешканці міста, які на рівні з іншими громадянами мають право на достойне життя, отримуючи заробітну плату в розмірі, не нижчому за мінімальний. І якщо мінімальний розмір зростає, повинно відбутися певне коригування.
  - Мотиви зрозумілі. А якою  має бути процедура коригування тарифів? Адже коригування і підняття тарифів –  зовсім різні речі.
  - Процедура коригування передбачена чинним законодавством. 
  Відповідно до частини 10 статті 31 закону України «Про житлово-комунальні послуги», цитую: «У разі зміни протягом строку дії цін/тарифів обсягу окремих складових економічно обґрунтованих витрат з причин, які не залежать від виконавця/виробника, зокрема, збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, виконавці/виробники проводять коригування встановлених цін/тарифів на житлово-комунальні послуги і подають на затвердження до органу, уповноваженого здійснювати встановлення таких цін/тарифів. При цьому перерахунок цін/тарифів може проводитися шляхом коригування лише тих складових структури цін/тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення. При коригуванні додатково враховується компенсація втрат (або вилучення необґрунтовано отриманих прибутків) від застосування не скоригованої на зміну вартості окремих витрат ціни/тарифу в період до встановлення скоригованих цін/тарифів.
  Орган, уповноважений здійснювати встановлення цін/тарифів, зобов'язаний прийняти рішення про коригування тарифу не пізніше ніж через 10 днів з дня отримання відповідного подання». Крім цього, необхідність проведення коригування передбачена й Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 року № 869.
  Частина депутатів вважає, що при прийнятті рішення виконавчого комітету про коригування тарифів нібито було порушено Порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обгрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №390 від 30.07.2012 року. 
  Але це не так. Насамперед, треба розуміти, що даний Порядок визначає механізм доведення суб’єктами господарювання, що надають житлово-комунальні послуги, до відома споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру тарифів, зміну тарифів з обґрунтуванням її необхідності та врахування відповідної позиції територіальних громад при встановленні уповноваженими органами тарифів на житлово-комунальні послуги. Наголошую, при встановленні тарифів. В нашому випадку відбувалося коригування тарифів, що виокремлюється діючим законодавством як окрема дія при наявності певних підстав, а саме «...у разі зміни протягом строку дії /тарифів обсягу окремих складових економічно обґрунтованих витрат з причин, які не залежать від виконавця...». На даний час діють тарифи, які були встановлені в 2013 році. А пройшло коригування діючих тарифів.
  Але, якщо навіть слідувати вищевказаному Порядку, то  навіть його норми не були порушені. Відповідно до Порядку: «2.1. Суб’єкти господарювання здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів. 2.2. Протягом п'яти робочих днів з дня подання відповідних розрахунків до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, суб’єкти господарювання інформують споживачів про намір здійснити зміну тарифів за визначеними цим Порядком способами». 
  Інформація про намір здійснити зміну тарифу була опублікована в міській газеті 11 листопада. Також проект рішення виконавчого комітету з додатками був розміщений на офіційному сайті міської ради. Однак жодних пропозицій та зауважень від фізичних чи юридичних осіб з приводу коригування тарифів на адресу КП «Розділжитлосервіс» чи виконавчого комітету до засідання, на якому приймалося рішення, не надійшло. Хочу наголосити, що і до 24 листопада 2016 року також немає жодного звернення.
  Що ж до пункту 2.12 Порядку, яким визначено, що «...строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження і пропозиції, встановлюється суб’єктом господарювання, але він не може бути меншим за 14 календарних днів та більшим ніж 20 календарних днів з дня повідомлення споживачів про намір здійснити зміну тарифів на житлово-комунальні послуги», то дана норма не може діяти, оскільки законом про житлово-комунальні послуги встановлено обов’язок виконавчого комітету прийняти рішення про коригування тарифів не пізніш як через 10 днів з дня отримання подання. А закон, як відомо, має вищу юридичну силу за підзаконний акт, якими є наказ міністерства чи постанова Кабміну.
  - З точки зору законодавства відповідь більш ніж вичерпна. Проте це не переконало всіх, і, наскільки нам відомо, депутати зініціювали проведення позачергової сесії по питанню якраз коригування тарифів «на квартплату», рішення про проведення якої Ви підписали. Отож тема матиме ще продовження.   
  - Так, згідно чинного законодавства закон має вищу юридичну силу за наказ міністерства чи постанову Кабміну. Але, навіть з точки зору пересічного мешканця, не в силі ж справа... Як казав один із героїв відомого фільму: «В чому сила, брат?.. Сила в правді». А правда, на мою думку, є така. Монополісти скупили всі прибуткові галузі та об’єкти  - газопостачання, електропостачання, теплопостачання... Майже всі вони в приватних руках... Встановили, використовуючи лоббі, порядки та процедури для встановлення вартості послуг, які вони надають, вигідні для себе та свого бізнесу. Не відкрию секрет, напевно, що простіше вирішити питання про вартість, для прикладу, однієї гігакалорії тепла в одному центральному органі, ніж по різних сільських чи міських радах, на території яких вони здійснюють діяльність... А неприбуткові (розуміємо – збиткові) послуги, якими є, насамперед, послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, залишили на місцях – жеріться собі... Так і виходить, що змінивши вартість кіловата електроенергії, монополісти своє «отримали», а відкоригувати, відповідно до цієї зміни, тариф, як виявляється, не так і просто... Бо починається гвалт: ГРАБУЮТЬ!!! А не відкоригувавши тарифи, збитки буде нести наше міське комунальне підприємство, а не якесь чуже. І про це  депутатам міської ради не потрібно забувати...Ось така гірка правда.
  Щодо вимоги скликати позачергову сесію міської ради. Звичайно, я її скликаю. Однак сподіваюся все ж таки на мудрість міських обранців...
  Розмову записала Віра ВЛАСЮК

Переглядів: 49
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Реклама
Пошук
gotivkovi_krediti_bojkivshhina.jpg
 



Адреса редакції:  81652, м. Новий Розділ, Львівської обл., вул. Грушевського, 37.
Видається з 1990 року. Газета виходить щоп’ятниці.
Реєстраційне свідоцтво 
ЛВ № 102 від  4 березня 1994 р.
Тел. (03261) 3-12-89, 093-706-32-95

 
Copyright "Вісник Розділля" © 2014-2017