Меню сайту
Категорії розділу
Газета №1 (№1103) [11]
Газета №2 (№1104) [10]
Газета №3 (№1105) [19]
Газета №4 (№1106) [10]
Газета №5 (№1107) [12]
Газета №6 (№1108) [18]
Газета №7 (№1109) [19]
Газета №8 (№1110) [13]
Газета №9 (№1111) [13]
Газета №10 (№1112) [15]
Газета №11 (№1113) [20]
Газета №12 (№1114) (31/03/2017) [19]
Газета №13 (№1115) (7/04/2017) [24]
Газета №14 (№1116) (14/04/2017) [15]
Газета №15 (№1117) (21/04/2017) [24]
Газета №16 (№1118) (28/04/2017) [14]
Газета №17 (№1119) (5/05/2017) [20]
Газета №18 (№1120) (12/05/2017) [21]
Газета №19 (№1121) (19/05/2017) [10]
Газета №20 (№1122) (26/05/2017) [24]
Газета №21 (№1123) (2/06/2017) [21]
Газета №22 (№1124) (9/06/2017) [10]
Газета №23 (№1125) (16/06/2017) [23]
Газета №24 (№1126) (23/06/2017) [15]
Газета №25 (№1127) (30/06/2017) [15]
Газета №26 (№1128) (7/07/2017) [15]
Газета №27 (№1129) (28/07/2017) [12]
Газета №28 (№1130) (4/08/2017) [13]
Газета №29 (№1131) (11/08/2017) [11]
Газета №30 (№1132) (18/08/2017) [13]
Газета №31 (№1133) (25/08/2017) [7]
Газета №32 (№1134) (1/09/2017) [14]
Газета №33 (№1135) (8/09/2017) [14]
Газета №34 (№1136) (15/09/2017) [15]
Газета №35 (№1137) (22/09/2017) [21]
Реклама
Реклама
Дошка оголошень
[13.10.2017]
ТзОВ «НВП Корпорація КРТ» м. Новий Розділ Потрібні на роботу (досвід роботи не обов’язковий)
[13.10.2017]
КП «Розділжитлосервіс» потрібен на роботу
[11.10.2017]
ПРОДАМ ДАЧУ -  "Роздольне", 6 соток (земля приватизована)
[03.10.2017]
У місті Новий Розділ проводиться безкоштовна імунізація (вакцинація) домашніх тварин проти сказу
[29.09.2017]
Ремонт комп’ютерної техніки! Все для комп’ютерів!
[20.09.2017]
Робота. СТО «MAKTEST Дизель Центр» потребує на роботу
[20.09.2017]
КП «Розділжитлосервіс» Новороздільської міської ради запрошує на роботу:
[06.09.2017]
В Новороздільську ДЮСШ  потрібен тренер з волейболу (хлопці)
Статистика
Каталог статей
Головна » Статті » Архів за 2017 рік » Газета №31 (№1133) (25/08/2017)

Андрій МЕЛЕШКО: Від часу минулорічного Дня Незалежності у міській господарці зроблено певний прорив...

День Незалежності України – найголовніше свято. І в плані історичного екскурсу,  і в плані майбутнього,  як  у юридичному та економічному аспекті, так і  для духовного й національного розвитку. Втім, незалежність – не лише черговий привід посвяткувати, це насамперед велика відповідальність, безмежна праця і постійний рух вперед.  У словнику сказано: незалежність – можливість  приймати самостійні рішення, які не потребують зовнішніх вказівок та наказів. Тобто, самі приймаємо рішення, самі втілюємо їх в життя, самі несемо відповідальність за результат. Не зразу і не завжди вдається. Втім, повернімося ближче до теми – як  самі працюємо, у Новому Роздолі. Тож з нагоди найбільшого державного свята зовсім несвяткове, радше, робоче інтерв’ю з міським головою А.Р. МЕЛЕШКОМ.
Розпочали ромову  відразу з міської господарки, адже певні роботи у місті проводяться доволі активно і не залишаються поза увагою мешканців: у численних розмовах  та популярних нині коментарях соцмереж звучать і схвальні відгуки, і їдкі репліки завжди незадоволених, і найбільше запитань, уточнень, бажання знати достовірну інформацію.

- Важко проводити будь-які роботи  у міській господарці насамперед тому, що постійно міняється законодавство. Приміром спочатку йшли по одному шляху - виготовляли проекти, експертиза проектів, дозвіл на початок робіт, потім виконання цих робіт, декларація про завершення цих робіт. Ми вивчили цю схему і почали працювати. Зараз знову помінялася схема роботи з документами. Тому інколи важче оформити документи на якісь певні роботи, аніж їх провести. Думаю, що потрібно створювати окремий підрозділ міської ради, який мав би  займатися виключно підготовкою документів,  і вести їх по певному об’єкту від початку і до завершення, адже цим пов’язані і фінансове управління,  і відділ комунального господарства, і інші підприємства, але переважно  комунікація між цими ланками бажає бути кращою.
- Отож тонкощі документообігу, які додають вам зайвого клопоту, є підводною частину айсбергу господарської діяльності, а на вершині – уже  зроблене,  про що і хочемо почути.
- Що нам вдалося за попередній рік зробити…  Втілили в життя три важливі проекти. Перше – капітальний  ремонт проблемного  будинку про проспекту Шевченка, 41, який очікувався 12 років. До речі, повністю за міські кошти. Знову ж таки затримка була з документами – не  могли знайти ні договорів, ні  проекту.  Тому початок 2016 року пішов на виготовлення документації, ми пройшли увесь цей шлях наново… Скажу, що було не легко. Було складно і тим, що різні квартири, різні мешканці,  у кожного свої забаганки і своє бачення, тому провели безліч нарад, зустрічей з громадою, говорили, переконували. З Божою допомогою  дані роботи завершено. 
Закрите питання і по встановленню перекриття на лікарні. Залишилось перекрити частину дитячого відділення. Думаю, скоро нам і це вдасться зробити.   Перекривали дах і міської школи мистецтв, міняли вікна. Закрили і трудовий спір профспілки та міського відділу освіти, який затягнувся з 2014 року.
- Андрію Романовичу,  ще місто виграло кілька мікропроектів....
- Так, минулого року три такі мікропроекти, по яких  у міській центральній бібліотеці замінено повністю вікна і перероблено систему опалення, а також встановлено нові вікна у міському Будинку культури «Молодість» і 38 вікон  – у НВК імені В.Труша.   Різні проекти мали різну кількість коштів, але співфінансування було наполовину – з обласного і міського бюджетів.  
Багато допоміг і наш народний депутат Т.І. Батенко: за виділені кошти по програмі соціально-економічного розвитку регіону придбали 4 нові зупинки, 5 дитячих майданчиків, інтерактивні дошки для бібліотек  з комп’ютерним обладнанням, вхідні двері в МБК «Молодість», в центральну бібліотеку,  комп’ютер в лікарню тощо.
- Були ж вирішені й інші т.зв. вузькі місця господарки...
- Врегулювали ситуацію зі сміттям, пригадуєте?  Неякісне надання послуг нас турбувало, адже як  тільки приступив до виконання обов’язків міського голови,  практично через день бачив у себе керівника фірми, яка виграла тендер, і вислуховував проблеми –  нема кому прийняти, і нема кому розгорнути, і тариф має бути 13 гривень і не менше… Зараз, усі бачать, комунальне підприємство «Розділжитлосервіс» справляється з послугою вивезення ТПВ. Хоч і там є проблеми: приміром, важко втримати спеціалістів – зварників, слюсарів, водіїв на заробітну плату 4-5 тисяч гривень. Ці люди розраховуються і їдуть за кордон. Ми, мешканці, хочемо мати малий тариф, але якісні послуги, але ж повинні розуміти, що за таку плату  неможливо отримати  якісні послуги...  Наразі ми готуємо документи на проведення конкурсу на управляючу компанію, як цього вимагає закон. Тож закликаю всіх подумати над створенням ОСББ та самим  керувати своїми будинками. 
На мою думку,  РЖС з часом, можливо, перейде в іншу форму. Бо для того, щоб утримувати господарку міста, треба мати оборотні кошти. А підприємство не встигає за підвищенням тарифів (електроенергія, паливні матеріали, зарплати). Коригування тарифів потребує пройти певний етап, який займає певний час. Допоки пройшли всю процедуру і отримали новий тариф, уже ціни знову підскочили. Заборгованість, в свою чергу, не дає змоги взяти кредити. От ще приклад: 75 відсотків населення користується субсидіями. Субсидії повертаються в ЖКУ і ці кошти використовують на виплату заробітної плати та придбання необхідних матеріалів. Наше комунальне підприємство два місяці практично затримувало заробітну плату, бо субсидії держава вчасно не перераховувала. Всі ці питання повинні бути врегульовані на державному рівні.   
Спільна робота команди та за підтримки депутатського корпусу все ж таки дає свої результати. Так, по прийнятій екологічній програмі на даний час з міністерства екології надійшли кошти в сумі 4300 тис грн на придбання техніки – бульдозер, трактор,  машина для КП «Розділжитлосервіс». За десятиліття роботи вперше  закуповується техніка вкрай необхідна для міста, без якої вирішувати господарські питання в місті ніяк.  За минулий рік   ми встановили 10 теплових лічильників – а це  економія і тепла, і бюджетних коштів.  
- За рік минулий Ви вкотре прозвітували. Тепер за поточний – на слуху чутки про майбутні вибори.....  Тож щодо об’єднаної територіальної громади....
- Говорять багато, та не все відповідає дійсності. Наразі ми пройшли довгий етап обговорень. Ми прийняли усі проекти рішень, обговорили усі питання по сільських радах, провели громадські слухання у кожній громаді, склали відповідні протоколи, документи, все зібрали у повну базу і передали на юридичний висновок в обласну державну адміністрацію. Це був черговий крок. Аж через три місяці (хоча мали би за 10 днів) обласна адміністрація видала нам позитивний висновок, що документи усі складені правильно і можете продовжувати процедуру створення ОТГ. Тепер проекти рішень, які ми приймали, повинні прийнятись  в усіх громадах як рішення. В нас на попередній сесії цей крок зроблено.  Є ще ряд заходів, які треба здійснити на шляху до об`єднання – провести координаційну нараду, поспілкуватися з сільськими громадами. Зустрічалися з представники трьох сільських рад, які по перспективному плану йдуть до об`єднання,  вони висловили ряд зауважень і відзначили: ми рухаємося, ми обговорюємо з людьми, зі своїми депутатами, але чи це буде у такому швидкому темпі, як би всім хотілося,  не обіцяємо. На заваді  ще ряд незакінчених питань по сільських радах: одні доробляють генеральні плани чи квартали забудови тощо. Зрештою, чимало запитань, які виникають в учасників об’єднання, чітко не прописані в законодавстві, певні законопроекти лише подані на розгляд Верховної Ради – це також стримуючий фактор. На мою думку, найважливіше – відстань до центру ОТГ, тож і смт. Розіл і Березина мали би бути в нашій громаді: нас поєднує промисловий майданчик, і частина мешканців працюють у Новому Роздолі, і діти займаються у міській школі мистецтв чи ДЮСШ .  
- Логічно продовжити, що вдалося зробити у році поточному? Зокрема, по ремонту доріг, які цьогоріч помітно активізувалися.
- У 2017 написано ряд проектів, але виграли тільки один мікропроект, і то у додатковому турі, по заміні вікон у міському Будинку культури на 400 тисяч грн (по 200 тис грн з обласного і міського бюджетів).  
З початку року я ініціював питання ремонту міських доріг, стан яких був катастрофічний. Виконком, а тоді депутатський корпус відшукали кошти – близько 190 тисяч грн на поточний ремонт вул. Лесі Українки, 130 тисяч – на  поточний ремонт вул. Чорновола, 198 тисяч – Грушевського і 173 тисячі на поточний ремонт  проспекту Шевченка. Додатково  ще 1 мільйон 380 тисяч на капітальний ремонт центрального проспекту міста.  Вирішили хоча б частину дороги капітально відремонтувати, щоб побачити результат, бо ямковий ремонт, як підказує практика, не оправдовує затрат. На даний час практично всі ці роботи завершено. Є певні залишки коштів від виконання цих робіт, які ми пропонуємо розподілити на черговій сесії міської ради. Якщо будуть прийняті відповідні рішення, тоді і надамо мешканцям  інформацію.
Понад десять запитів було надіслано до ОДА, щоб відремонтувати об’їзну дорогу – вул. Ходорівську. Почали ремонт – і  це тішить, бо розвантажить внутрішні дороги, адже раніше весь   транспорт йшов через місто.
- Великий об’єм ремонтних робіт міських доріг новороздільці зауважили, а от якість ремонту? 
-  Якість покаже час. Поки що задоволені. На капітальний ремонт частини проспекту був і авторський нагляд, і технічний нагляд. Технічний нагляд здійснювався також і за поточним ремонтом. До речі,  навіть поточний ремонт ми зробили цього року не ямковий, а  суцільними смугами, бо так економічно доцільніше і якісніше.  Свого часу нас  критикували, що ми тим асфальтним зрізом засипали ямки на дорогах. Буквально через два тижні люди приходили і просили  - позасипайте ще маленькі ямки, бо  так добре.  
- А як щодо центральної площі міста. Говорено багато – і фонтан, і реконструкція, і суми величезні. Де тут правда?
- Плануємо проводити роботи і там. Я вважаю, як робиться щось у місті, це ж позитив,  то для чого кепкувати на кшталт: кому там пам’ятник ставитимуть? Наразі оголошено тендер на об`єм робіт по реконструкції центральної площі міста  загальною вартістю  9 мільйонів 300 тис грн…
 На даний час виділено перші кошти в сумі 1500  тис. грн. відповідною Постановою КМУ – на  влаштування зупинок біля «Вопака» і напроти з «кишеньками» для заїздів автобусів, облаштування  їх тротуарною плиткою, зупинки хороші поставити треба. Такі ж заїзди мають бути біля колишнього  «Дитячого світу»  і напроти, біля  «Простору», якщо вистачить коштів. Я вважаю, що потрібно нам усім пробувати змінювати щось у місті на краще. А чи вдасться нам це зробити, чи ні, покаже час. Повірте, що ні я,  ні моя команда за посади не тримаємося, ми просто хочемо показати, що можна щось робити і ще багато роботи залишимо наступникам. 
Далі – тротуарні доріжки з центру в  сторону  НВК (див. фото зверху) – 900  тисяч на реконструкцію тротуарів з двох сторін із встановленням тротуарної плитки, з пониженням переходів, щоб можна було плавно перейти із візочком.  Ще є 90 тис на тротуарні доріжки на вул. Грушевського. 
Всі ці кошти треба освоювати.  Мешканці часто нарікають, мовляв,  роблять доріжки, а краще дорогу, роблять тут, а краще там.  Але треба розуміти: кошти, які виділяють, це кошти цільового призначення – тобто  приміром на тротуарну доріжку, отож не можна за них ні придбати медичного обладнання, ні на інше витратити. Якщо й на ремонт, то чітко вказано координати: де саме його проводити. Про кошти, які надходитимуть, будемо і надалі мешканців  інформувати.
- Тоді одразу запитання щодо інших «новинок», приміром, двох спортивних майданчиків...
- Так,  біля 3 (див. фото внизу) і 4 школи.  Це за кошти обласної ради – два майданчики і роботи по їх встановленню оплачені по обласній програмі.
Розпочалися роботи і  в колишньому кінотеатрі.  Новий власник презентував концепцію розвитку – своєрідний   міні-Ашан, торгово-розважальний комплекс,  до якого входитимуть кінотеатр на 96 місць, центри відпочинку, дитячі кімнати, кафе, магазини.   Приємно, бо окультуриться центральна частина міста.  Та й кошти, які надійшли до міського бюджету, дали змогу частково вирішити декілька проблемних питань міста, а це і дороги, програма відео-спостереження і т.д.  
- Лише перелік зробленого  чималий – і коштами, і об’ємом робіт, і різноплановістю. Тож логічно було би запитати – а надалі які плани?
- Планів ще багато. Робити є що. Але я більше люблю говорити про те, що вже зроблено. Звучать і звинувачення: немає стратегії розвитку міста. Складно в теперішній час щось глобально планувати. Робимо, що можемо. 
І звертаємося до новороздільців з проханням – також дбати про рідне місто. От поставили нові зупинки – скло побили. Встановили дитячий майданчик – так висадіть ще яку квіткову клумбу.  Адже набагато більше цінуєш і доглядаєш, коли докладеш до того рук.  І боляче, коли вкладені старання, робота і кошти, зрештою,  а воно так бездумно і жорстоко  нищиться.
На завершення щирі вітання мешканцям Нового Роздолу з Днем Незалежності України, побажання кращих змін і щирої віри у розвиток та процвітання рідного міста.
Розмову вела Віра ВЛАСЮК

Переглядів: 12
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Реклама
Пошук
gotivkovi_krediti_bojkivshhina.jpg
 



Адреса редакції:  81652, м. Новий Розділ, Львівської обл., вул. Грушевського, 37.
Видається з 1990 року. Газета виходить щоп’ятниці.
Реєстраційне свідоцтво 
ЛВ № 102 від  4 березня 1994 р.
Тел. (03261) 3-12-89, 093-706-32-95

 
Copyright "Вісник Розділля" © 2014-2017