Меню сайту
Категорії розділу
Газета №1 (№1103) [11]
Газета №2 (№1104) [10]
Газета №3 (№1105) [19]
Газета №4 (№1106) [10]
Газета №5 (№1107) [12]
Газета №6 (№1108) [18]
Газета №7 (№1109) [19]
Газета №8 (№1110) [13]
Газета №9 (№1111) [13]
Газета №10 (№1112) [15]
Газета №11 (№1113) [20]
Газета №12 (№1114) (31/03/2017) [19]
Газета №13 (№1115) (7/04/2017) [24]
Газета №14 (№1116) (14/04/2017) [15]
Газета №15 (№1117) (21/04/2017) [24]
Газета №16 (№1118) (28/04/2017) [14]
Газета №17 (№1119) (5/05/2017) [20]
Газета №18 (№1120) (12/05/2017) [21]
Газета №19 (№1121) (19/05/2017) [10]
Газета №20 (№1122) (26/05/2017) [24]
Газета №21 (№1123) (2/06/2017) [21]
Газета №22 (№1124) (9/06/2017) [10]
Газета №23 (№1125) (16/06/2017) [23]
Газета №24 (№1126) (23/06/2017) [15]
Газета №25 (№1127) (30/06/2017) [15]
Газета №26 (№1128) (7/07/2017) [15]
Газета №27 (№1129) (28/07/2017) [12]
Газета №28 (№1130) (4/08/2017) [13]
Газета №29 (№1131) (11/08/2017) [11]
Газета №30 (№1132) (18/08/2017) [13]
Газета №31 (№1133) (25/08/2017) [7]
Газета №32 (№1134) (1/09/2017) [14]
Газета №33 (№1135) (8/09/2017) [14]
Газета №34 (№1136) (15/09/2017) [15]
Газета №35 (№1137) (22/09/2017) [21]
Реклама
Реклама
Дошка оголошень
[18.10.2017]
Запрошуємо на постійну роботу ► швей ► чоловіків і жінок в розкрійний цех.
[18.10.2017]
Запрошуємо на роботу Продавців
[13.10.2017]
ТзОВ «НВП Корпорація КРТ» м. Новий Розділ Потрібні на роботу (досвід роботи не обов’язковий)
[13.10.2017]
КП «Розділжитлосервіс» потрібен на роботу
[11.10.2017]
ПРОДАМ ДАЧУ -  "Роздольне", 6 соток (земля приватизована)
[03.10.2017]
У місті Новий Розділ проводиться безкоштовна імунізація (вакцинація) домашніх тварин проти сказу
[29.09.2017]
Ремонт комп’ютерної техніки! Все для комп’ютерів!
[20.09.2017]
Робота. СТО «MAKTEST Дизель Центр» потребує на роботу
Статистика
Каталог статей
Головна » Статті » Архів за 2017 рік » Газета №8 (№1110)

Податкові зміни для бізнесу у 2017 році

  У грудні 2016 року Верховна Рада України, затверджуючи бюджет на 2017 рік, прийняла низку змін до законів, які регулюють питання наповнення бюджету, бюджетних надходжень, визначають фіскальну політику держави. Такі рішення Верховної Ради упродовж останніх років набули ознак певної системності. Вкотре зазнало суттєвих змін податкове законодавство, деякі положення нових норм у Податковому кодексі безпосередньо позначаються на веденні бізнесу. Про ці та інші важливі питання для правового регулювання бізнесу у 2017 році ми поспілкуємося з начальником Миколаївського відділення Стрийської ОДПІ Миколою Ференцом.

  - Які законодавчі акти необхідно визначити  як такі, що визначатимуть державну фіскальну політику у 2017 році?
  - Необхідно звертатися до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» від 20.12.2016 № 1791-VIII, до Закону України « Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 № 1797-VIII та інших нормативних актів, які на нашу думку будуть мати суттєвий вплив на бізнес-клімат в нашій державі.
  - Які нововведення  запропоновано стосовно адміністрування податків, зборів, платежів?
  - З 01.01.2017 року практично весь документообіг між платниками податків та фіскальними органами планується перевести у електронний формат. Це може зменшити корупційні впливи, полегшити та прискорити документообіг. Платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію он-лайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронний цифровий підпис”. Спрощується подання звітності та отримання довідок суб’єктів господарювання із використанням «Електронного кабінету», полегшення та прискорення документообігу, можливість контролювати адміністрування нарахованих та сплачених податків в режимі «он лайн» через власний комп’ютер.
  - Ці зміни пропонують підвищити значення податкової консультації. Які особливості у цьому Ви вбачаєте?
  - Не може бути притягнуто до відповідальності, включаючи фінансової (штрафні санкції та/або пеня), платника податків (податкового агента та/або його посадову особу), який діяв відповідно до індивідуальної податкової консультації, наданої йому у письмовій формі, а також узагальнюючої податкової консультації, за діяння, що містить ознаки податкового правопорушення, зокрема на підставі того, що у подальшому така податкова консультація була змінена або скасована.
  Положення абзацу першого цього пункту застосовуються до індивідуальної податкової консультації, за умови що вона зареєстрована в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій.
  У разі коли положення індивідуальної податкової консультації суперечать положенням узагальнюючої податкової консультації, застосовуються положення узагальнюючої податкової консультації.
  Платник податків та/або податковий агент, які діяли відповідно до податкової консультації, не звільняються від обов’язку сплати податкового зобов’язання, визначеного цим Кодексом.
  Індивідуальна податкова консультація, надана фіскальним органом у письмовій формі, має бути розміщена на офіційному веб-сайті ДФС та у єдиній базі індивідуальних податкових консультацій (без зазначення назви та коду ЄДРПОУ платника податків, якому надана консультація). Платники податків матимуть можливість безоплатного вільного доступ до єдиної бази індивідуальних податкових консультацій.
  - Які зміни передбачаються у здійсненні контрольно-перевірочної роботи?
  - Функцію контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центральних рівнів. Проведення документальних та фактичних перевірок (в тому числі видавати накази на їх проведення, направлення на перевірку, складати акт перевірки та приймати відповідні податкові повідомлення-рішення, вимоги, рішення про застосування штрафних санкцій) дозволяється тільки зазначеним вище органам. Відповідно адміністративні скарги на рішення контролюючих органів подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. 
  Податковим інспекціям дозволяється проводити тільки камеральні перевірки. Причому камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.
  Запроваджено оприлюднення плану-графіку проведення планових документальних перевірок на офіційному веб-порталі ДФС до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі перевірки.
  Відбулись зміни в частині організації позапланових документальних перевірок, зокрема у п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 відновлено право проведення перевірки у разі отримання інформації, яка свідчить про порушення платником вимог податкового законодавства.
  - Чи зазнали змін норми, які регулюють стягнення податку на прибуток?
  - Введено податкові «канікули» для платників податку на прибуток
  З 01.01.2017 року передбачено надання податкових «канікул» для платників податку на прибуток.
  На період до 31 грудня 2021 року застосовується ставка 0% для платників податку на прибуток, у яких річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній рік, не перевищує 3 млн. грн. та розмір нарахованої за кожний місяць звітного року кожному з найманих працівників є не меншим як дві мінімальні заробітні плати, та які відповідають одному із таких критеріїв:
  а) утворені в установленому законом порядку після 1 січня 2017 року;
  б) діючі, у яких протягом 3 послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше 3 років) щорічний обсяг доходів не перевищує 3 млн. грн. та середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від 5 до 20 осіб;
  в) які були зареєстровані платниками єдиного податку в період до 01.01.2017р. та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до 3 млн. грн. та середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 50 осіб.
  Скористатися такими канікулами не зможуть суб’єкти господарювання, які утворені після 1 січня 2017 року шляхом реорганізації, приватизації та корпоратизації та здійснюють певні види діяльності (див. п.44 підрозділу 4 Перехідних положень ПКУ).
  - Чи усього бізнесу стосуються податкові канікули. Якщо ні, то які існують винятки ?
  - Хочу також звернути увагу, що платники податку, які застосовують ставку 0% та здійснюють нарахування та виплату дивідендів своїм акціонерам, нараховують та вносять до бюджету авансовий внесок з податку у порядку, встановленому п.57.11 ст.57 ПКУ, та сплачують податок на прибуток за ставкою 18% за звітний податковий період, у якому здійснювалося нарахування та виплата дивідендів.
  - Які ще зміни очікують підприємців щодо податку на прибуток?
  - Скасовано норму, відповідно до якої сума податку на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету, зменшувалась на суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Основні засоби 4-ї групи, що раніше не були у експлуатації, які придбані та введені в експлуатацію у період з 01.01.2017 по 31.12.2018 можуть амортизуватися протягом двох років за лінійним методом, якщо вони використовуються у господарській діяльності, не продаються та не надаються в оренду (прискорена амортизація).
Змінено порядок обліку вартості робіт та послуг, придбаних у неприбуткових організацій та у нерезидентів, зареєстрованих в офшорних зонах, що входять до списку Кабміну.
  Уточнено порядок обліку податкових різниць, що пов’язані з невиробничими основними засобами та нематеріальними активами. Раніше результати операцій з цими активами не впливали на коригування фінансового результату до оподаткування.
  Дозволено зменшення оподатковуваного прибутку на збитки від зменшення справедливої вартості інвестиційної нерухомості та біологічних активів, які оцінюються за справедливою вартістю.
  Неприбуткові організації, разом із звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації тепер будуть зобов’язані подавати також річну фінансову звітність.
  Посилена відповідальність неприбуткових організацій за нецільове використання коштів.
  Для неприбуткових організацій, які повинні привести свої установчі документи у відповідність з вимогами пункту 133.4 Кодексу, строк внесення змін до установчих документів подовжено до 1 липня 2017 року.
  Сільгоспвиробники, які обрали річний податковий період, що починається з 1 липня і закінчується 30 червня наступного року, подають разом з податковою декларацією фінансову звітність за перше півріччя минулого року, за минулий звітний рік та за перше півріччя поточного звітного року.
  - Важливе значення мають питання, які стосуються оподаткування фізичних осіб – підприємців. Що змінилося у системі оподаткування цієї категорії підприємців?
  - Певні податкові зміни законодавець запропонував для малого і середнього бізнесу.
  Розглянемо питання загальної система оподаткування.
  Законодавцями запропоновано підприємцям (за власним бажанням) включати до витрат, пов’язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат.
При цьому амортизації підлягають витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів та витрати на самостійне виготовлення основних засобів. Розрахунок амортизації здійснюється прямолінійним методом. Встановлені мінімально допустимі строки корисного використання основних засобів та нематеріальних активів
  Амортизація це систематичний розподіл вартості основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів, що амортизується, протягом строку їх корисного використання. Для підприємців в основному це не є вигідною пропозицією через те, що на даний момент, наприклад, вартість придбаного автомобіля може бути включена у витрати повністю, а з застосуванням амортизаційних відрахувань протягом 5 років. Відсутні нормативні документи, які б чітко регулювали нарахування підприємцями амортизації. При тому ще необхідно вести бухгалтерський облік передбачений для юридичних осіб.
  До переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів не належать суми акцизного податку та податку на майно
  - Чи відбулися зміни для спрощенців і чи не потягли ці зміни меншої привабливості спрощеної системи оподаткування?
  - Ставки єдиного податку для платників першої групи встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, другої групи - у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, третьої групи - у відсотках до доходу (відсоткові ставки) 5 відсотків.
  Збільшились ставки для платники єдиного податку 4 групи.
  Платники єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту зобов’язані застосовувати касові апарати незалежно від суми доходу.
  - Які зміни передбачає нове законодавство щодо стягнення податку на додану вартість?
  - Насамперед, скасовано спеціальний режим оподаткування ПДВ для сільськогосподарських виробників. Взамін запропоновано виділення дотацій на підставі поданих до контролюючого органу документів, що автоматично тягне за собою корупційні дії з боку посадових осіб фіскальної служби. При тому установленно мораторій на застосування штрафних санкцій та пені до сільгосппідприємств, що застосовували спецрежим обкладення ПДВ відповідно до ст. 209 ПКУ, за заниження такими платниками податкового зобов’язання з ПДВ або завищення ними бюджетного відшкодування, які виникли внаслідок порушення порядку розподілу податкового кредиту, визначеного пп. 209.15.1 ПКУ, за звітні (податкові) періоди з 01.01.2016 р. по 01.01.2017 р.
З 1 січня 2017 року є обов’язковим зазначення у податкових накладних коду УКТ ВЕД для товарів та коду ДКПП (ДК 016:2010) для послуг віднині є обов’язковим для всіх товарів та послуг, а не тільки підакцизних та імпортованих товарів. При тому не розроблені нові версії електронних податкових накладних (неможливо реєструвати деякі коди на товари та послуги), що згідно чинного законодавства не дає можливості платнику ПДВ використовувати оплачену суму податку в податковому кредиті, хоча для особи у даному випадку на сьогодні штрафні санкції не передбачені. До 31 грудня 2017 року діятиме мораторій щодо застосування штрафних санкцій за помилки, допущені в податковій накладній за вищенаведеними реквізитами;
  Збільшено терміни реєстрації податкових накладних та розрахунку коригування до таких податкових накладних в ЄРПН до 365 календарних днів з дня її складання. При цьому змінений штраф за порушення строків реєстрації від 61 до 365 днів – 40 % від суми ПДВ, штраф за не зареєстровані податкові накладні (понад 365 днів) – 50 % від суми ПДВ;
  Негативним для бізнесу є нововведення із зупинення реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі даних автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних та розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризику. З одного боку, ця норма спрямована на запобігання податковим зловживанням і захищає сумлінних платників податку. З іншого боку, існує великий ризик втручання у систему в наслідок чого будуть блокуватися податкові накладні платників, незручних для фіскальних органів. Критерії ризику будуть визначатися Міністерством фінансів України. Як це буде на практиці, стане ясно тільки після опублікування наказів, інструкцій та інше. Оскільки рішення про розблокування приймються у ручному режимі, зберігаються значні корупційні ризики, а для вище зазначених категорій платників податків в Кодексі вже передбачена можливість звернення до суду для реєстрації податкової накладної, що може тривати і пару років, в наслідок чого реальна втрата контрагентів. Період з 1 квітня до 1 липня 2017 року є перехідним періодом, під час якого вказана система працюватиме у тестовому режимі.
  - Неможливо оминути особливостей стягнення податку на доходи фізичних осіб у 2017 році.
  - Так, тут також є певні зміни. В п.п.14.1.49 статті 14 Податкового кодексу України зроблено доповнення:
  Для цілей оподаткування до дивідендів прирівнюється також платіж у грошовій формі, що здійснюється юридичною особою на користь її засновника та/або учасника (учасників), у зв’язку з розподілом чистого прибутку (його частини). Якщо такі виплати оподатковувались в розмірі 18 відсотків, то у 2017 році ставки податку на такі доходи становитимуть 5 відсотків. Підпункт 167.5. Кодексу де зазначаються ставки податку на пасивні доходи доповнено новим підпунктом 167.5.4 такого змісту: у половинному розмірі ставки, встановленої у пункті 167.1 цієї статті - для доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток.
уточнено, що платник податку має право включити до податкової знижки витрати на здобуття середньої професійної або вищої освіти у вітчизняних закладах освіти як самого платника податку або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
  Також з 2017 року завдяки прийнятому Верховною Радою Закону 1797 :
  - податкова знижка на навчання може бути застосована незалежно від факту отримання чи не отримання заробітної плати особою, на користь якої здійснюється оплата навчання;
  - відсутнє обмеження розміру податкової знижки, що надається у разі сплати за навчання платника податку або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
  Також внесено зміни до п. 165.1.21 ПКУ. До доходу працівника, що навчається за рахунок коштів працедавця, не включається сума, сплачена підприємством на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів за здобуття освіти, за підготовку чи перепідготовку платника податку, але не вище трикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи. Виключено вимогу укладати письмовий договір про взяті фізичною особою зобов’язання з відпрацювання не менше ніж три роки у роботодавця, який сплатив кошти за її навчання, після закінчення навчального закладу.
  Зменшено на 50 відсотків суму доходу який отримано фізичною особою від продажу власної продукції тваринництва та вартість подарунків, які не оподатковуються.
  Не включатиметься до сукупного оподатковуваного доходу допомога на лікування та медичне обслуговування, окрім самого платника податку, також членів його сім’ї першого ступеня споріднення, дитини, яка перебуває під опікою або піклуванням платника податку. Максимальний строк використання благодійної допомоги, наданої на лікування, подовжено з 12 до 24 місяців.
Максимальна неоподатковувана норма добових під час відряджень за кордон становитиме 80 Євро на день замість 0,75 мінімальної зарплати. Максимальний неоподатковуваний розмір добових для відряджень у межах України залишився 0,1 мінімальної зарплати, хоча
  Подовжений строк перерахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету податковим агентом, який надає дохід у негрошовій формі чи виплачує готівкою з каси - податок має бути сплачений протягом трьох наступних днів, а не одного, як раніше.
  НАШ КОР.

Переглядів: 40
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Реклама
Пошук
gotivkovi_krediti_bojkivshhina.jpg
 



Адреса редакції:  81652, м. Новий Розділ, Львівської обл., вул. Грушевського, 37.
Видається з 1990 року. Газета виходить щоп’ятниці.
Реєстраційне свідоцтво 
ЛВ № 102 від  4 березня 1994 р.
Тел. (03261) 3-12-89, 093-706-32-95

 
Copyright "Вісник Розділля" © 2014-2017